Efterhånden som vi kommer længere ind i fortællingen, presser Aronofsky vedvarende grænserne for, hvad man kan vise, og hver gang man tror, at nu er han alligevel gået lidt for langt, presser han dem lige en anelse længere – og får det til at virke. Storslåede dansescener blandes med kulsort humor og nogle virkelig foruroligende billeder – aldrig har negleklipning været så skrækindjagende – og som filmen skrider frem, og Aronofskys kamera vipper febrilsk med danserinden, føles det som om ikke bare Nina, men også selve filmen er blevet sindssyg. Det er ikke ligefrem særlig subtilt eller underspillet, men til gengæld så er det en forrygende demonstration af, hvad film kan gøre som intet andet medie, og en mesterlig opførsel i ren filmpower. Det er muligt, at “The Social Network” kommer til at skovle de allerstørste priser ind ved årets Oscar-uddeling – og det er den bestemt også vel undt – men i mine øjne er dette alligevel et langt større værk.
Skriv ny kommentar:
#91 jessup 13 år siden
Jeg har ikke læst mere end de første par indlæg men synes ikke det er overbevisende nok - vil ikke afvise det men der skal lidt mere kødfulde argumenter på banen.
#92 Bruce 13 år siden
#93 Riqon 13 år siden
Jeg forstod filmen fuldstændigt modsat...
#94 Wangsgaard 13 år siden
#95 jessup 13 år siden
I hele scenariet med Kunis på værelset må man også have et fornuftigt virklighedskriterie.
#96 Collateral 13 år siden
Skal gerne indrømme at jeg overvejede det i en bestemt scene:
Overordnet tror jeg dog ikke der er noget i det.
#97 MMB 13 år siden
Dog er Riqons fortolkning den mest oplagte, og når det kommer til stykket, må det også være den jeg hælder til. Det kan dog være, jeg finder nogle flere hints ved et gensyn. :)
#98 Collateral 13 år siden
Håber det hang sammen, er ikke lige på toppen i dag så mine formuleringer er ikke lige i top.
#99 MMB 13 år siden
Det giver skam fint mening. ;)
#100 Highland Park 13 år siden