“Blade 3: Trinity” er på ingen måde en værdig efterfølger til de to første film. Det er de billigste tricks Goyer har tyet til, og et næsten kriminelt forsøg på at hive de sidste kroner ud af eventyret. En forhastet affære, der trods sin imponerende fart og rå mængde action, er så triviel og klichefyldt, at man ville ønske at manden i sædet ved siden af ville hamre en træpæl igennem ens brystkasse og sætte en stopper for smerten.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 filmz-gimleno1 19 år siden

#100 Haha, du mener altså at jeg fik mere ud af at lukke øjnene end holde dem åbne? *LOL*
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#102 gi-jones 19 år siden

#99: Griner. Dennis lavede samme stunt. Det er åbenbart den effekt filmen har på folk. Jeg tror sgu jeg springer over og tager mig en morfar på sofaen i stedet.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#103 dolphinfriendly 19 år siden

#93: Enig med dig i, at der ikke spyttes overvældende mange geniale opfølgere ud, men jeg kom da til at tænke på et par meget vellykkede opfølgere: Aliens, Bourne Supremacy, Evil Dead 2 (og naturligvis Army of Darkness...håber der snart kommer den længe ventede 4'er!), X-Men 2, For a Few Dollars More, Indiana Jones and The Last Crusade, Before Sunset...og ja Outbound Sith, Godfather 2 er vist ikke til at overse.
Det er nærmere remakes, hvor det mere er undtagelsen der er af kvalitet - men det er jo en helt andet snak...

Her dermed ikke sagt at Blade 3 hører til i kategorien af vellykkede opfølgere...den er godt nok noget af det dummeste jeg har set siden "xXx" og "Underworld" - omend dummere.

Temaet (hvis man overhovedet kan tale om sådan et) er rungende lamt...ja ved godt det nærmest er meningen, at det skal være komplet idiotisk action, splat, bang og brag - alt er jo "tilladt" i en amerikansk action film. Det er kun underholdningsværdien man skal fokusere på - også selvom det fornærmer ens intelligens ved bl.a.
at en BLIND har opfundet en fatal vampyr virus...men måske er skærmen hun bruger af en særlig sol kugle plasma - ligesom de eddersmarte rifler - sådan at der dannes en særlig energi som blinde kan se?? Har dertil aldrig set en så ringe præsentation som blind - direkte pinligt når hun taler med sin datter, og scenen i kælderen hvor hun gør alt for ikke at ramme ligene med blindestokken.
Og hvad bliver det næste så, kan man spørge - en selvudfoldende bue, der har en stråle streng så varm som halvdelen af solens, så den kan skære vampyr til hakkedrenge? ...Ja da - den er her også!! "Lyssværdet var optaget - vi bruger da bare en bue." For fanden - hvor utroligt dumt kan det være???
Vampyr tøserne i vapyrenes Haven ligner alle noget fra en Studio Line reklame og opfører sig mindst lige så skabet som en flok forfængelige gymnasie tøser. Ikke mindst alfa hunnen, der ligner tvivlsomt broskravl fra Skåne.

Dracula ligner desuden en metroseksuel læderbøsse, der kunne være med i en slem Wham musik video og fast invitar på "Blue Oyster Bar"...pudsigt nok nævner H.A. supporteren Bram Stoker, hvilket gør D. endnu mere latterlig...eftersom han har overhovedet INTET har at gøre med den karakter udover navnet. Ingen elegant, intelligent, velartikuleret, mystisk fascinerende og skræmmende figur. Næ nej, i virkeligheden er Dracula popsmart, Brian-agtig, modebevidst ("den der kappe er bare såå 1890'er agtig altzå") og pumper jern som alle respektable vampyrer, trods de overnaturlige kræfter.
Dracula har iøvrigt fået navnforandring til Drake. Han er jo urbant bevidst og moderne, til trods for det overflødige stykke brynje på armen, men som jo ellers i en eller anden forstand er retro. Den tager han dog af ved særlige lejligheder, som når han skal cat walk'e ned ad hovedgaden i åben pimp skjorte, stramme Guns N' Roses læderbukser og diverse eksotiske halskæder.
Altså ung med de unge og smart med de smarte og ikke særligt uhyggeligt - heller ikke da han dræber børn i et pubertert mundklammeri. Der virker det bare komisk, at selveste Dracula kommer verbalt til kort overfor to provo møgunger.
Alt i alt simpelthen ikke troværdig, men grinagtig - selv John Wayne er mere mystisk end "Drake", med al respekt for John Wayne!

Historien er som bekendt tynd, og hvad gør man hvis man ikke kan finde på mere end 30 minuters knald perler - så tager man da bare og kaster et par side-kicks ind i billedet...og de er suverænt de værste elementer i filmen, hvilket absolut ikke siger så lidt.

Nøj hvor blev jeg lynhurtigt træt af klovn King og hans strøm af barnlige bemærkninger. Det bliver ikke mange vampyrer han tryner, faktisk fjoller han jo bare mest rundt og brækker lamme sidebemærkninger op til alting. Men det er jo i bund og grund det, han er der for. Og når han ikke engang er sjov, er den sgu helt gal. Tøsen - har glemt hvad hun hedder, viser lidt om hvor én-dimensionel og uinteressant hun er i filmen - springer rundt i en evig thai-bo opvisning/Pantene reklame. At hun er Whistlers datter, underspilles mærkeligt nok. Dér havde ellers været mulighed for en smule karakterdybde, men det ville vil stå i for stor kontrast til resten af karakterskildringen. Den famøse Ipod scene fik mine tærer til at gå i krampe...hun er jo intet andet end en spændstig dukke, der fremviser produkter! Kan hun andet end at se godt ud...? Det nægter jeg simpelhen at tro på.

Så hvis man skal sætte en ny standard mht. latterlige film, bør man se den her gang lort...eller hvis man er mega stiv og skal svine en film med gutterne.

Gravatar

#104 Patriarch 19 år siden

#103 - så du synes den var god?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#105 filmz-gimleno1 19 år siden

#102 Det ER sgu også både billigere og behageligere *LOL*
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#106 dolphinfriendly 19 år siden

#104 Hehe got carried away :)...

Gravatar

#107 filmz-saudoo 19 år siden

Jeg tænker lidt.

I toeren da blade bliver tappet for blod. Hvorfor prøvede de ikke først det af. Det var jo da dumt at finde dracula.. :\

EDIT: Bliver han forresten også i etteren
Gravatar

#108 filmz-sptoft 19 år siden

"Hvis en anmelder altid skal sætte sig i skoene for målgruppen for en film, ja så ville der jo kun komme positive anmeldelser."

Nej. har du set buffy spillefilmen, den kan kun få 0 point den er uhyrligt dårligt lavet, skrevet og spillet. det er en genrefilm der ikke holder overhovedet. Og nej en genrefilm kan aldrig score fuld point, men en god gennemført genrefilm kan godt nå op på en middelkarrakter hvis den fanger målgruppen, vil jeg mene.

"Anmeldelse af Francois Truffauts "The 400 blows". "Nå nu skal jeg lige sætte mig ind i tankerne på fans af socialrealistiske franske film fra 60'erne, inden jeg skriver noget"."

Ja. ellers er du ikke opgaven som andmelder voksen, ellers må man overlade anmeldelsen til en der har styr på disse typer film. Og det er så anmelderens opgave at være objektiv og sige filmen er god eller velproduceret inden for målgruppen og genren, men andre kan nok ikke få så meget ud af filmen, derfor får den fx 3 stjerner... ikke 1...

og jeg står stadig inde for at op mod 99% af alle film er meningsløs underholdning (det er vi jo nogen der syntes er fint nok, da det også har sine gode sider bare at sætte sig ind i mørket og få en oplevelse uden at man behøver at skulle tænke over en masse bag efter)

hvis jeg skal nævne 1 film jeg syntes har en god handling så må det være Angelas Ashes, men andre film så som Dancer in the Dark som har vundet priser og alt muligt, må jeg sige hører til blandt de mange film der mangler en god historie. en blind mor der bliver smidt i den elektriske stol og bliver mishandlet og misbrugt på alle mulige måder... Det holder ikke 1 meter, den holder kun folk fanget fordi det er åhh så synd, men man må så samtidig sige at filmen fungerer uporklageligt og vil række uden for musical fans gruppen og vil være seværdig for en masse andre, derfor er det jo en film over middel stadigvæk.

så mit primære kritikpunkt er stadig at anmelderen her ikke er i stand til at anmelde denne film, da han ikke kan sætte sig ind i hvad andre vil syntes om den.

Bare min mening ;)

Gravatar

#109 filmz-lst 19 år siden

Jeg vil nu mene at anmelderen rammer helt rigtig, målgruppen kan vel kun være fans af Blade serie? Jeg kender personligt ingen Blade fans der har kunnet se noget positivt i denne film.

Jeg er selv en stor Blade fan og aldrig har en film skuffet mig så meget som denne. Hvor svært kan det være at lave en Blade fremfor at lave det om til en highschool film? Ud med de popsmarte tosser som der er puttet i filmen og lad os få en rigtig 3'er med masser af vold og iskold humor.
Gravatar

#110 black hawk 19 år siden

Det er helt klart en top fed film efter min menning, håber du udgiver dem alle i en boks på et tidspunkt...

Skriv ny kommentar: