Det lurer under hele filmens forløb, at de våben, som Wilson med kongressens velsignelse sender til oprørerne i Afghanistan, er de samme våben, som på et senere tidspunkt vil blive benyttet mod USA selv. Denne problematik tages kortvarigt op hen imod slutningen af filmen, men det sker på en facon, der stemningsmæssigt skærer i forhold til den første meget underholdende time af filmen. I sidste ende viser det sig at være nemmere at grine af Charlie Wilsons eskapader end at have medfølelse med politikeren, som bagsiden af hans storstilede plan langsomt viser sig. Som politisk komedie fungerer “Charlie Wilson’s War” eminent, men som fremadskuende drama mangler den en mere konsekvent behandling af amerikansk udenrigspolitik.
#1 frankdrebin 16 år siden
Men den skal da ses uanset :)
#2 filmz-xlarti 16 år siden
#3 Patriarch 16 år siden
Den er meget mere tilgænglig end Syriana.
#4 lagoni 16 år siden
#5 MuManden 16 år siden
og som #4 er inde på så ser traileren pænt dårlig ud, men filmen er dog langt bedre, bare så i/du ved det.
Den sidste halve time var for mig dog lidt mere kedelig end den første time. Nu har jeg så også arbejdet sammen i 5 år, med en der oprindelig kommer fra Afganistan, så noget af filmens slutning vidste jeg dog godt noget af i forevejen.
Men som helhed så holder den og derfor får den 4/6
#6 Riqon 16 år siden
#7 filmz-jonasgr 16 år siden
'Cause I'm evil"
#8 filmz-Bartholdy 16 år siden
Desuden et fab slutcitat, og herresej Philip Seymour Hoffman med fantastisk komisk timing.
#9 filmkorn.dk 16 år siden
#10 filmz-BrotherJack 16 år siden
Mike Nichols-film er som oftest værd at se, og vi har været ofre for utallige forsøg på at "mainstreame" hans film op i trailerne.
Glæder mig til den her!