“Batman Begins” og “The Dark Knight” var fremragende film, men i min optik overgår “The Dark Knight Rises” begge sine forgængere. “The Dark Knight” havde måske et større intellekt og mere stof til eftertanke, men Nolans tredje, sidste Batman-film har en markant større emotionel pondus. Vi kommer langt længere ind under huden på karaktererne end nogensinde før her i “The Dark Knight Rises”, som derudover er uhyre underholdende og ekstremt vellavet. Filmens betagende billedside ser overvældende godt ud på Blu-ray, og lydsporet er fænomenalt. Lidt mere dybdeborende ekstramateriale om filmens tilblivelse havde været velkomment, men dette er under alle omstændigheder en uundværlig udgivelse af en af årets allerbedste film.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#71 Riqon 11 år siden
Oh, jamen, undskyld vi glemte lige at tjekke det efter med dig, før vi kom med vores subjektive spekulationer. ;)
#72 TP-DK 11 år siden
Nej, jeg troede det blev projekteret op på en storskærm som alle i fængslet kunne se, så snart de tog deres 3D briller på.
Det kan godt være jeg tager fejl, men jeg husker nu ikke scenen sådan.
#73 BN 11 år siden
Helt enig!
#74 Pécuchet 11 år siden
#75 BN 11 år siden
Måske er det fordi han ikke får frembragt en symbralistisk enoktovens? Ja, måske er han bare pro-venoblistisk og arbejder ud fra afraveneuiske teorier?
#76 Pécuchet 11 år siden
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?aselect=intuitiv&q...
#77 Kochie 11 år siden
Man kan sige en del af det samme om dit indlæg :P
#78 BN 11 år siden
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=tirade
#79 Pécuchet 11 år siden
Nolans film er selvfølgelig ikke kedelige, men friske og udfordrende. Han er meget filosofisk og kompleks, uden at være et æggehoved, der læser støvede bøger uden billeder i. Hvis man ikke kan lide hans film, skyldes det, at man ikke forstår dem. De er nemlig meget filosofiske og komplekse, uden at være kedelige.
#80 BN 11 år siden
Det er skam ikke din holdning/mening, der trænger til en udskiftning ... har du ikke en synonym-ordbog?