Refns “Bronson” fik for alvor skuespilleren Tom Hardy på kortet, og selvom han allerede er en kendt skikkelse, er det ikke svært at forestille sig, at noget tilsvarende vil gøre sig gældende for Ryan Gosling, der her viser sider af sit allerede betydelige talent, man ikke har set før.
Det er i det hele taget en ren nydelse at opleve denne hårdkogte, anspændte og ekstremt velkomponerede film noir, der efterlader én med et sjældent sug i maven, og som man længes efter at gense, så snart man har forladt biografen. Refn har stået bag flere fremragende værker, men “Drive” er ikke desto mindre hans til dato bedste film og en født kult-klassiker. Sjældent er fløjlsbløde kærlighedssange og knuste kranier gået så smukt i spænd.
#1 MMB 13 år siden
#2 Bruce 13 år siden
7½/10
#3 DarkLight 13 år siden
#4 Bobby Singer 13 år siden
Det overraskede mig lidt at "Drive" egentlig "bare" er en simpel spændingsfilm, det behøves ikke nødvendigvis at være en dårlig ting, men efter alt den hype, de ekstremt positive anmeldelser og mine egne forventninger, kom det bare lidt bag på mig. Derfor har jeg brug for at se den en anden gang, nu når jeg ved hvilken slags film det er, for at kunne komme med en rimelig vurdering.
#5 theassociate2010 13 år siden
#6 akerman 13 år siden
Hvad er det for en "Polanskis Skyggen" du taler om? Kan intet finde på iMDB.
#7 misuma 13 år siden
Skyggen = Ghost Writer Ü
#8 Zoracka 13 år siden
Ghost Writer
#9 Spanner 13 år siden
Min anmeldelse af Drive
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#10 Bobby Singer 13 år siden
Det ryger snart i indkøbskurven.