Refns “Bronson” fik for alvor skuespilleren Tom Hardy på kortet, og selvom han allerede er en kendt skikkelse, er det ikke svært at forestille sig, at noget tilsvarende vil gøre sig gældende for Ryan Gosling, der her viser sider af sit allerede betydelige talent, man ikke har set før.
Det er i det hele taget en ren nydelse at opleve denne hårdkogte, anspændte og ekstremt velkomponerede film noir, der efterlader én med et sjældent sug i maven, og som man længes efter at gense, så snart man har forladt biografen. Refn har stået bag flere fremragende værker, men “Drive” er ikke desto mindre hans til dato bedste film og en født kult-klassiker. Sjældent er fløjlsbløde kærlighedssange og knuste kranier gået så smukt i spænd.
#71 jessup 13 år siden
Dur han til noget (fanme sjovt):
Først ca. 5.30 min inde i klippet kommer varehuset, men resten fejler ikke noget:
#72 Babo84 13 år siden
#73 filmzkim 13 år siden
#74 Bobby Singer 13 år siden
Det er den slags livsændrende anmeldelser, der får mig til at komme tilbage til filmz gang efter gang. Det er smukt, en lille tåre blev fældet, og hvis det stod til mig var Pulitzer prisen allerede på vej til dig.
#75 IK 13 år siden
Har lige genset Drive, og jeg vil gerne revidere min bedømmelse til 8/10. Damm den vinder meget ved gensyn. Kærlighedshistorien gav mig et endnu større indtryk denne gang, og birollerne føltes også langt mere fremtrædende end før. Refns sans for billeder, musik og suspense er virkelig frækt. Helt klart en film jeg skal have med hjem i samlingen.
#76 Hr. Nielsen 13 år siden
#77 IK 13 år siden
Yeah! :) Jeg ved ikke hvordan din forståelse af karaktererne er, men for mig er 8/10 en virkelig høj. Det er sjældent jeg giver 9-10/10. Har fx kun givet et par 8’ere til film, der er udgivet i 2011.
#78 Hr. Nielsen 13 år siden
#79 Castanea 13 år siden
Shhhh...
Har du set "Le Silence de la mer" og "Le Doulos"?
#80 buddinge 13 år siden