“The Expendables 2” er bedre end sin forgænger, men det siger bestemt heller ikke meget. Karaktererne er intetsigende, humoren er ineffektiv, og det er altså anstrengende at sidde i 100 minutter og se en film, som hele tiden forsøger at undskylde sig selv med, at den blot er en pastiche over fortidens fiaskoer, men som ikke når genrens mange mindeværdige 80’er-perler (“Rambo: First Blood”, “The Terminator”, “Predator”, “Die Hard” og så videre og så videre…) til sokkeholderne. Jeg vil anbefale, at man i stedet bruger sine penge på at købe den gamle Charlie Sheen-komedie “Hot Shots! 2”, som er en langt mere hæderlig parodi på actiongenrens milepæle.

Se også: Filmz TV: Eksklusivt “The Expendables 2”-interview med Dolph Lundgren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#121 NFSPOWER 12 år siden

Jeg var i biffen og se den i går. Jeg var mildest talt målløs, den var LANGT bedre end 1'eren, og den havde noget mere kvalitet end 1'eren.

Der var så mange one liners og ekstremt underholende scener i filmen, man gik med et kæmpe smil på læben når man kom ud fra biografen. Jeg vil klart anbefale folk at se den, specielt hvis de bare kunne lide noget af det fra 1'eren.

Selvom jeg er stor Schwarznegger fan, så syntes jeg dog hans præstation i den her film var noget under hans standard - Ærgerligt nok.
Gravatar

#122 Fisse 12 år siden

Jeg citerede jo også utyske men så det så ud som om det var ham der havde skrevet det jeg havde kommenteret.
Gravatar

#123 Kviesgaard 12 år siden

Hvis det tekniske driller, kan jeg godt forsøge mig med en vejledning.

Citater.
(quote) skriv eller indsæt citat her. (/quote)

Skriv egen kommentar uden for citatboksen.

Nb. () skal være []. Jeg brugte () i eksemplet, for at synliggøre det tekniske i at benytte citat boks. [] fås ved at benytte alt knappen + () på mac. Kan ikke huske proceduren for pc.

Du også benytte "knap" nummer 7 fra venstre, ovenover det vindue, hvor du skriver din meddelelse i.

Når du er færdig med din meddelelse, så har du nederst i højre hjørne en knap, der hedder Preview. Et klik på den, og du får et billede af, hvordan dit indlæg vil tage sig ud, når det er postet. Så har du også muligheder for at se, om tingene står, som du havde tænkt det, eller om der har sneget sig en fejl ind.

Er det en vejledning, der kan bruges?
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#124 Fisse 12 år siden

Tak for info Kviesgaard. men igen det der du skriver fatter jeg minus. når jeg skal opdaterer programmer på min pc skal jeg have fat i en ven for det er for mig meget meget bøvlet :(

Men skal jeg opdaterer noget på min xbox kan det klares med et eneste tryk på en knap uden og skulle læse om alt muligt pladder om ram og hvad jeg har af plads og bla bla bla.

Håber det blir nemmere i fremtiden
Gravatar

#125 Kiksmann 12 år siden

SIR Ridley Scott (117) skrev:
[url= (lottas fitta)

Man advarer lige inden man benytte denne, den er ikke for sarte sjæle !!!
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#126 S.S 12 år siden

En film som denne skal ikke anmeldes men ses for hvad den er, hvis man er et øjeblik i tvivl om hvad man skal ind og se efter at have set traileren er man sgu ikke den smarteste ske i skuffen, den er lige så plat og dårlig som den første og for fanden hvor er det befriende, den tillader at frakoble hjernen totalt og bare se på store eksplosioner og krops dele der flyver til højre og venstre, det er nostalgi på højt plan og jeg glæder mig allerede til at se 3´eren og jeg betaler gerne 90.kroner for det, for jeg ved hvad jeg får.
Gravatar

#127 Høegh 12 år siden

En dårlig film er en dårlig film.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#128 BN 12 år siden

S.S (126) skrev:
En film som denne skal ikke anmeldes

Hvorfor ikke? Er den da hævet over kritik?

S.S (126) skrev:
men ses for hvad den er

Den er en actionfilm, og som sådan er den også blevet anmeldt.

S.S (126) skrev:
hvis man er et øjeblik i tvivl om hvad man skal ind og se efter at have set traileren er man sgu ikke den smarteste ske i skuffen

At man ved, HVAD man skal ind og se, gør ikke oplevelsen bedre eller dårligere.

S.S (126) skrev:
den er lige så plat og dårlig som den første og for fanden hvor er det befriende

Så filmen er befriende dårlig? Man bliver i 1½-2 timer befriet for gode film og nyder, at man i 'The Expendables 2' for en gangs skyld har fået lov til at se en dårlig film?

S.S (126) skrev:
den tillader at frakoble hjernen totalt og bare se på store eksplosioner og krops dele der flyver til højre og venstre

Så hvis man ikke kan lide filmen, er det udelukkende fordi man ikke har evnen til at "koble fra" og bare nyde action?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#129 The Insider 12 år siden

QFT
War. War never changes.
Gravatar

#130 S.S 12 år siden

BN (128) skrev:
Hvorfor ikke? Er den da hævet over kritik?

Hvis man efter at have set den første stadig går frivilligt ind og ser 2´eren, så ja.

BN (128) skrev:
Den er en actionfilm, og som sådan er den også blevet anmeldt.

Måske den skulle anmeldes som en plat komedie i stedet, for det er jo i realiteten hvad den er.

BN (128) skrev:
At man ved, HVAD man skal ind og se, gør ikke oplevelsen bedre eller dårligere.

Men det burde have forberedt dig.

BN (128) skrev:
Så filmen er befriende dårlig? Man bliver i 1½-2 timer befriet for gode film og nyder, at man i 'The Expendables 2' for en gangs skyld har fået lov til at se en dårlig film?

Dette er normalt ikke en film jeg ville finde interessant, men da jeg er vokset op med 80´er film finder jeg det bare hygsomt dejligt at se de gamle barndoms helte vælte rundt, hvis man ser på historien så er den dårlig og klodset, men for mig er det nostalgi punktum, og ikke en film jeg ville gide at bruge tid på at overanalysere.

BN (128) skrev:
Så hvis man ikke kan lide filmen, er det udelukkende fordi man ikke har evnen til at "koble fra" og bare nyde action?

Jeg er normalt ret kræsen og har generelt svært ved at koble af, så ja, jeg overanalysere tit og ofte film, men i et tilfælde som dette ville jeg ikke engang vide hvor jeg skulle starte, og det finder jeg på sin hvis......dejligt.

Skriv ny kommentar: