“The Expendables 2” er bedre end sin forgænger, men det siger bestemt heller ikke meget. Karaktererne er intetsigende, humoren er ineffektiv, og det er altså anstrengende at sidde i 100 minutter og se en film, som hele tiden forsøger at undskylde sig selv med, at den blot er en pastiche over fortidens fiaskoer, men som ikke når genrens mange mindeværdige 80’er-perler (“Rambo: First Blood”, “The Terminator”, “Predator”, “Die Hard” og så videre og så videre…) til sokkeholderne. Jeg vil anbefale, at man i stedet bruger sine penge på at købe den gamle Charlie Sheen-komedie “Hot Shots! 2”, som er en langt mere hæderlig parodi på actiongenrens milepæle.
Se også: Filmz TV: Eksklusivt “The Expendables 2”-interview med Dolph Lundgren.
#131 Lord Beef Jerky 12 år siden
Så hvis man ikke har set den første, men er tvunget til denne - eller har set den første, og er tvunget til denne - eller ikke har set den første, men ser denne frivilligt... så er den ikke hævet over kritik? Jeg har svært ved at følge logikken.
#132 S.S 12 år siden
Du har svært ved at følge logikken, alt hvad du lige har skrevet virker ulogisk, har aldrig hørt om nogen der er blevet tvunget i biografen,.............. det lyder ærlig talt lidt uhyggeligt, det burde du tale med nogen om. Om man har set den første eller ej gør måske nok ikke den store forandring, omkring et minut inde i filmen er man klar over hvad dette er......ja du behøver faktisk kun kigge på plakaten for at forstå hvad du får.
Personligt må jeg så tilstå at jeg kunne aldrig drømme om at se en 2´er hvis ikke jeg havde set den første, det så nok bare mig.
#133 BN 12 år siden
Men kvaliteten af den første film er vel ikke fuldstændig automatisk (som var det en naturlov) den samme, når det gælder 2'eren? Det kommer vel an på, hvor godt eller skidt den enkelte film er lavet.
Lad os bare sige, at der er tale om en plat komedie - men hvad filmen er tænkt som eller hvad den bør betragtes som, afgør jo ikke automatisk, om den er god eller dårlig.
Nu har jeg ikke personligt set filmen (heller ikke forgængeren). Når jeg skriver "man", er det fordi jeg taler helt principielt om, hvad der gør en hvilkensomhelst film god eller dårlig.
Jeg er helt enig med dig i, at den her type film ikke skal overanalyseres. Men den skal underholde, og det er i mine øjne udelukkende dét anmelderen ser på, når han kun giver den 2 stjerner.
Uanset hvor letbenet, useriøs og uhøjtidelig en film er (eller prøver at være), kan den godt fejle. For dig er det ikke et problem, at 'The Expendables 2' (efter DIN mening) er "dårlig og klodset" - det vil det dog være for andre, som føler sig bedst underholdt af film, der er GODE og vellykkede og stilsikre.
P.S. Jeg for min del holder mig langt væk fra filmen på grund af traileren, plottet og hele ideen med at hylde 1980'ernes actionfilm, som jeg for de flestes vedkommende betragter som irriterende tidsspilde. Jeg er også selv vokset op med 80'er-film (og 70'er-film), men de mange actionfilm og gysere fra den tid har aldrig rigtigt været mig.
#134 S.S 12 år siden
Har man først set traileren så er man ikke i tvivl.
Come on, Dolph er med, hvad kan man forvente.
Du er nød til at se dem for at forstå det ville jeg mene.
Jeg tror anmelderen var blandt de få der ikke blev underholdt i biffen, salen jeg var inde i lå flad af grin, og jeg nægter at tro det var et enestående tilfælde.
Se det kan jeg forstå, men personligt synes jeg det er lidt trist hvis man ikke kan tage ind og få sig et nostalgisk grin og spise lidt popcorn og glemme tidsalderen vi befinder os i et kort øjeblik, men igen, det er nok bare mig.
#135 Lord Beef Jerky 12 år siden
Der er noget, der hedder filmanmeldere *CHOK*!
#136 Zombi 12 år siden
#137 Mr. Blonde 12 år siden
Jeg selv er også født i 91, men alligevel synes jeg at filmen holder 100%!
Action scenerne er federe her i toeren, og i det hele taget synes tingene bare at fungere mere i den, end i forgængeren.
Der er også langt mere god humor i toeren, og det er et gevaldigt plus for den!
Og det at både Bruce og Arnold er mere med i den, er også med til at trække filmen op. Især Arnolds rolle er alt for morsom i filmen!
Jeg fatter ikke hvordan jeres anmelder ikke kan se det sjove og fede i filmen, men fred være med det.
Jeg kan i hvert fald anbefale den til alle actionfans, gamle som unge! :)
#138 RasmusFL 12 år siden
Jeg ville ønske Michael Bay havde lavet den her. Som i 'Bad Boys' og 'The Rock'-dagene
Simon West er muligvis en kompetent instruktør, men jeg savner en mand som Bay, der virkelig kan presse en eksplosion alt hvad den kan trække og filme svedryppende 360-graders billeder af så seje folk som Stallone og Van Damme (forestiller jeg mig).
Det er muligt, at The Expendables 2 ville miste noget af den småprimitive 80'er-charme på den baggrund. Men det havde så sandelig gjort løjerne mere underholdende.
Filmen mangler ikke bare visuelt blæret action, men også rytme og tempo (midterdelen er ren gas-op-og-stop og det irriterede mig vildt).
Det bliver et sted mellem 2 og 3 stjerner
#139 S.S 12 år siden
Det her kan så komme som et CHOK for dig, men der er også noget der hedder fri vilje, selvfølgelig kan det have konsekvenser, men stadig er der ingen der kan tvinge dem, de har et valg, det kan koste dem jobbet ja, men det er her konsekvensen kommer ind.
#140 Lord Beef Jerky 12 år siden