“The Expendables 2” er bedre end sin forgænger, men det siger bestemt heller ikke meget. Karaktererne er intetsigende, humoren er ineffektiv, og det er altså anstrengende at sidde i 100 minutter og se en film, som hele tiden forsøger at undskylde sig selv med, at den blot er en pastiche over fortidens fiaskoer, men som ikke når genrens mange mindeværdige 80’er-perler (“Rambo: First Blood”, “The Terminator”, “Predator”, “Die Hard” og så videre og så videre…) til sokkeholderne. Jeg vil anbefale, at man i stedet bruger sine penge på at købe den gamle Charlie Sheen-komedie “Hot Shots! 2”, som er en langt mere hæderlig parodi på actiongenrens milepæle.

Se også: Filmz TV: Eksklusivt “The Expendables 2”-interview med Dolph Lundgren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#141 S.S 12 år siden

Nej, men nu snakker vi om hvor vidt han er tvunget eller ej.
Gravatar

#142 BN 12 år siden

S.S (134) skrev:
Har man først set traileren så er man ikke i tvivl.

Det tror jeg bestemt, du har ret i, hvad angår den her film. ;-)

S.S (134) skrev:
Come on, Dolph er med, hvad kan man forvente.

hahaha

S.S (134) skrev:
salen jeg var inde i lå flad af grin, og jeg nægter at tro det var et enestående tilfælde.

Eftersom jeg selv grinede blot ved gennemsynet af traileren, kan jeg udmærket forestille mig dette.

S.S (134) skrev:
personligt synes jeg det er lidt trist hvis man ikke kan tage ind og få sig et nostalgisk grin og spise lidt popcorn og glemme tidsalderen vi befinder os i et kort øjeblik

Det gør jeg personligt gerne - jeg venter blot til filmen udkommer på dvd eller engang bliver sendt på en eller anden tv-kanal. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#143 Richard Burton 12 år siden

Er det her skjult kamera?
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#144 elwood 12 år siden

Nej det er over i Prometheus tråden tror jeg ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#145 Richard Burton 12 år siden

#144 Endelig. Troede aldrig nogen ville få færten.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#146 fresch 12 år siden

Er lige kommet ud af biffen.
Må indrømme at EX2 er årets film for mig! Sjældent har jeg haft gåsehud mere end 10 gange gennem en film. Helt igennem fantastisk oplevelse, og nogle af de mest vel koreograferet actionscener i nyere tid.

Fantastisk kemi mellem skuespillerene, masser af fede locations, fantastisk vægt mellem humor og seriøsitet, en helt igennem formidabel skurkerolle til Van Damme. Og den ene episke actionscene efter den anden. Man bliver helt forpustet af filmen.

Helt igennem badass film - Instant classic :)
Gravatar

#147 Silver666 12 år siden

Så The Expendables 2 igår ved snart ikke hvad jeg skal sige til den her anmeldelse ?
.Men anmelderen er tydeligvis ikke en person som The Expendables filmene henvender sig til!
.At begynde at samligne Bergman film med the Expendables er direkte latterligt og viser bare han ikke har forstået forskellen på film genre.
Også lyser det også langt væk han ikke har noget tilovers for de aldrende action legender hvilket man da forfanden skal havde for at se denne film.
Omdrejnings punktet er jo at se dem sammen og nyde det tilsat noget total menings løst fed action :-)
.2eren var rigtig fed!
kan klart anbefales se traileren og du ved hvad du får :-)
Gravatar

#148 Lord Beef Jerky 12 år siden

Jeg fik også set den i går, og jeg er bestemt i målgruppen. Jeg er kæmpe Van Damme fan, og er også vokset op på Schwarzenegger og Stallones film. For det første, er den skam bedre end 1'eren. Den første film manglede en del action især i midterdelen, og denne film er stort set ikke andet end action. Der er dog en del ankepunkter, som hiver filmen ned. Anmelderen har ret i, at filmens utallige brug af deus ex machina er unødvendigt. Om det er et nik til fortidens film med et glimt i øjet eller ej, så bliver dette brugt alt for meget, og er trættende i længden. Det undrer mig også, at man endnu engang ikke har kunnet lave et sammenhængende manuskript. Ganske vist er action det vigtigste i en actionfilm, men uden engagement i historien eller karaktererne, forbliver filmen forglemmelig ligeså snart man forlader biografen. Slutkampen med Scott Adkins er filmens højdepunkt mht. intensitet, og det var bestemt en god idé, at lade en anden instruere. Brug af CGI-blod var også acceptabelt i denne omgang. All in all hyggede jeg fint, selvom mange af filmens jokes langt fra var sjove, og meget af filmens action ikke var særligt godt koreograferet. Naturligvis var Van Damme højdepunktet for mig i filmen, og han gjorde det glimrende.... jeg kunne dog godt have ønsket mig en lidt længere slutkamp mellem ham og Stallone. 6/10 herfra.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#149 jessup 12 år siden

Døde hunde og mande strip - jeg ved snart ikke.

2-3/6
This is just until June
Gravatar

#150 Highland Park 12 år siden

#149: Har du set "Frankenweenie"?!
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: