“Harry Potter og halvblodsprinsen” er et positivt bidrag til en serie af film, der efter min mening har savnet et frisk pust. Det er underholdning med en blanding af komik og et iøjnefaldende dystert islæt, der tager Potter-universet ud på et andet plan og samtidig holder fast i det oprindelige særegen. Absolut en af sommerens overraskende bedste film, som varmt kan anbefales til enhver, der er blot en smule eventyrlysten.
Læs Filmz’ interview med Bonnie Wright (Ginny Weasley) og Evanna Lynch (Luna Lovegood).
#131 Slettet Bruger [1698737898] 15 år siden
Lidt sent at skifte Yates ud med Newell, når Yates længe har været tilknyttet de to sidst film som instruktør, og når ca. 90% af første del og 15-20% af anden del ER filmet. :-)
#132 database 15 år siden
#133 MOVIE1000 15 år siden
#134 filmz-robert monk 15 år siden
Det har lavet ændringer fra bøgerne som ikke har nogen plot mæssig konsvekvens overhovedet, men har scenen med alligevel. Dette undre mig voldsomt.
Filmen burde have heddet, harry potter og lærer gammelfar.
Da afsløringen af hvem halvblodsprinsen er, kan ifølge filmens handling kun undre sig over at personen overhovedet er klar over at nogen kender navnet. Det er jo tåbeligt.
Alt i alt er plottet slagtet, og kan kun kaldes "løst baseret på bogen af samme navn". Lad mig understrege en sidste gang: Filmen er ikke en værdig gengivelse af bogen.
Når man så bare kigger på filmen som film, må man stadigt undre sig. Visuelt er filmen fremragende. Det har alle filmene været efter min mening.
Men plottet har simplthen for mange åbenlyse mangler. Det er som om der har været flere manuskript forfattere på, og de ikke har kunnet blive enige om den faktiske handling. Alt i alt under middel historie.
Man savner simplthen spænding. Der er ikke noget spændende i denne film overhovedet. Selv slutningen er blevet filmet sådan at den er direkte utroværdig. (plot mæssigt, ikke bare på grund af alt trylleriet.)
Far er ikke vred. Far er skuffet. Det har lykkedes at lave totalt ged i begge film der som bøger var de bedste i serien. 3'eren og 6'eren har det tilfældes at plottet er blevet skrevet om så man ikke længere kan genkende bogens fortælling hvilket er ærgeligt da disse er de bedste i serien.
Jeg gruer for syverne. Det var klart den sløveste bog i hele harry potter serien, og den mest indholdsløse. Den er jo ikke andet end en lang campingtur.
Skulle man have gjort det bedre, skulle man have lavet 6'eren til 2 film, og fået hele plottet med fra denne bog og udeladt alt det "opfundne" plot til filmen, og lavet syveren til en enkelt film.
I det mindste har jeg den ægte vare i bogen, for havde harry potter altid kun været filmene, så havde jeg aldrig synes om dem.
#135 The Flash 14 år siden
Bogen var heller ikke specielt god, bare en typisk opvarmning til syveren.
2/6