“Harry Potter og halvblodsprinsen” er et positivt bidrag til en serie af film, der efter min mening har savnet et frisk pust. Det er underholdning med en blanding af komik og et iøjnefaldende dystert islæt, der tager Potter-universet ud på et andet plan og samtidig holder fast i det oprindelige særegen. Absolut en af sommerens overraskende bedste film, som varmt kan anbefales til enhver, der er blot en smule eventyrlysten.
Læs Filmz’ interview med Bonnie Wright (Ginny Weasley) og Evanna Lynch (Luna Lovegood).
#11 Skeloboy 15 år siden
Apropos café latté film(fuck, jeg hader cafe latte-udtrykket...og popcornsfilm for den sags skyld...jeg kan lide gode kunstfilm, og jeg drikker ØL...billig, billig;), så er der selvfølgelig alle de nævnte ting, og det tror jeg nu også der er i HP6. Det jeg mente var, at disse film ofte har en meget løsere struktur, nogen gange er øjebliksbilleder uden reel handling, eller ikke kører efter den normale dramaturgiske model...osv...
Hehe, det er klart, lidt træls at folk ikke bare kan forstå, at det altid er underforstået....
Edit: ok, lidt en gang vrøvl, men tror meningen er klar...nu vil jeg lave mig en ordentlig kødgryde...
#12 Yoda 15 år siden
Det er også udtryk, der er i min hadebog. Disse udtryk beskriver egentlig mere personen, der bruger dem, end selve filmene.
#13 davenport 15 år siden
#14 davenport 15 år siden
#15 evermind 15 år siden
Jeg havde ellers sat mig for, at jeg ikke ville skrive nogen indlaeg paa Filmz under min ferie paa Tenerife, men da jeg lige var en tur paa netcafé, fik kigget herind og opdaget, at en film angiveligt "ikke er café latte nok" til The Insider, maatte jeg lige hoere, om du taenker paa den samme The Insider, der gav "Transporter 3" 4/6, "Constantine" 4/6, "Narnia: Prins Caspian" 4/6, "I am Legend" 4/6, "Terminator: Salvation" 4/6, "Wanted" 5/6, "Terminator 2: Judgment Day" 6/6 ... for nu at naevne nogle eksempler? Jeg kan se din pointe: How latte of him ...
Nae, tvaertimod synes jeg netop, at The Insider fremstaar som en anmelder, der nyder lidt af hvert, inklusive en god gang overdreven sommer-action (jeg turde ikke bruge udtrykket popco... eh, nevermind), naar det skal vaere. Han naevner endda selv, at han faktisk syntes, 4'eren var en fin Harry Potter-film blandt mange ellers skuffende af slagsen, og jeg er helt enig med ham i, at det er klart den bedste af dem, og at de andre film i serien faktisk er en ret sloej omgang, uden at jeg dog endnu kan udtale mig om 6'eren.
Det er saadan noget, der faar mig til at laenges hjem til lille Danmark! Nej pjat, vi har masser af fede tyske badeturister hernede. ;)
#16 MOVIE1000 15 år siden
#17 davenport 15 år siden
#18 filmzkim 15 år siden
#19 Patriarch 15 år siden
Sådan havde jeg det med den forrige. Havde nok håbet at jeg ikke ville få det sådan med denne.
#20 filmz-Bruce 15 år siden