“Harry Potter og halvblodsprinsen” er et positivt bidrag til en serie af film, der efter min mening har savnet et frisk pust. Det er underholdning med en blanding af komik og et iøjnefaldende dystert islæt, der tager Potter-universet ud på et andet plan og samtidig holder fast i det oprindelige særegen. Absolut en af sommerens overraskende bedste film, som varmt kan anbefales til enhver, der er blot en smule eventyrlysten.
Læs Filmz’ interview med Bonnie Wright (Ginny Weasley) og Evanna Lynch (Luna Lovegood).
#41 nielsdb 15 år siden
Nu er vi nået til nr.6 i rækken og der skal altså mere til at imponere mig end at se en flyvende kost eller en mand der svæver. Bevares der er da flotte effekter og hele det visuelle univers fungerer også godt - men men men, historien er så uendeligt ligegyldig og der er ingen fremdrift i fortælle måden. Jeg er slet ikke fanget og holdt fast.
Det lugter bestemt af at trække noget i langdrag det hér.
Synes virkelig ikke den kan bære de 2 1/2 time i biografen - jeg kedede mig ihvertfald gevaldigt!
For mig virker det temmeligt meget som om de sidste HP film og specielt denne, udelukkende er lavet til dem der har læst bogen - det gjorde det f.eks. ikke med Ringenes Herre trilogien, der efter min mening var perfekt afstemte iforhold til underholdningsværdi og længde - og jeg har hverken læst Rowling eller Tolkien.
#42 Chili bom bom 15 år siden
Jeg så filmen igår i Imperial og jeg har ikke læst bøgerne så havde ikke nogle specifikke forventninger. Jeg var helt vild med 4'eren og kan huske jeg synes 5'eren ikke var noget som imponerede mig.
Jeg kunne dog rigtig godt lide denne. På trods af mangel på dybere historie, synes jeg den var yderst underholdene. Humoristisk, lidt romantik og der lå virkelig flot visuelt arbejde bag. Jeg fik desværre en spoiler af de gigantiske af en 'ven' lige inden filmen startede hvilket ødelagde lidt af oplevelsen og spændingen. Det var rigtig ærgerligt. Men jeg nød den nu alligevel og derfor får den 4/6 fra mig. :)
#43 Patriarch 15 år siden
#44 filmz-Kragmose 15 år siden
#45 Nicki52 15 år siden
#46 filmz-Erroneus 15 år siden
Min top 3:
1. Harry Potter og flammernes pokal
2. Harry Potter og fangen fra Azkaban
3. Harry Potter og Halvblodprinsen
#47 Nicki52 15 år siden
Da jeg for første gang så den film blev jeg skræmt for jeg havde ikke læst bogen der. Men jeg så heller ikke den ordentligt, så læste jeg bogen og så filmen uden at blive skræmt.
#48 MOVIE1000 15 år siden
#49 Ericmase 15 år siden
#50 MOVIE1000 15 år siden