“Harry Potter og halvblodsprinsen” er et positivt bidrag til en serie af film, der efter min mening har savnet et frisk pust. Det er underholdning med en blanding af komik og et iøjnefaldende dystert islæt, der tager Potter-universet ud på et andet plan og samtidig holder fast i det oprindelige særegen. Absolut en af sommerens overraskende bedste film, som varmt kan anbefales til enhver, der er blot en smule eventyrlysten.
Læs Filmz’ interview med Bonnie Wright (Ginny Weasley) og Evanna Lynch (Luna Lovegood).
#31 The Insider 15 år siden
#32 Slettet Bruger [2986501916] 15 år siden
Desuden er det jo stadig Harry Potter; nogle scener er måske blevet ændret på, nogle enkelte er måske fjernet, men filmen følger stadig handlingen i bogen nogenlunde. Den nye film følger ikke den sjette bog 100 procent, det har du helt ret i, men langt størstedelen af de vigtigste scener er da stadig med.
Jeg forstår ikke helt, hvordan udeladelsen af Dumbledores begravelse er respektløs, eftersom Rowling selv godkender manuskripterne til filmene? Når hun selv har godkendt det, kan jeg i hvert fald personligt ikke helt se det respektløse i det.
Forresten, bare af ren nysgerrighed: Hvad er det, du synes, der gør starten helt hen i vejret? :)
#33 Skeloboy 15 år siden
#34 mortensp2 15 år siden
#35 enfilmnørd 15 år siden
Det var en sær filmoplevelse.
Filmen var i det store hele, en god film, men instruktøren og manusforfatteren, havde truffet nogle sære valg.
Først vil jeg være positiv, for det var trods alt, en god film. Kemien mellem skuespillerene var bedre end nogensinde, og man alle scenerne med figurene, der snakkede o.lign fungerede godt. Man kunne sætte sig ind i deres verden, og så blev histoiren lige pludselig lidt mere interessant. Dette skyldes også, at de unge skuespillere, er ved at havde styr på tingene, omen jeg personligt syntes ham der spiller Draco, har en tendens til at overspille. Effekterne var ligeledes ret godt, og det var nødvendigt, med handlingen i denne bog.
Lidt mere negative, så er filmens tempovalg mig en gåde. Tingene går ret langtsomt, og så lige pludselig, har vi aktionelementer. Så går det langsomt igen, og lige pludselig når vi til slutningen. Det føltes som en rusjebanetur, hvor rusjebanen til tider stopper helt op, og så kører videre.
Derudover synte jeg den forventede for meget af os "biografgengere". Jovist, jeg har da læst bogen flere gange, men derfor vil jeg gerne havde lidt detajler på lærdet, så der kommer et logisk forløb i handlingen:
Ud over dette, ¨å syntes jeg personligt, at det engang imellem, er nogle sære scener, man har valgt, skal være med i filmen, og nogle sære scener, man har fjernet.
F.eks.
Scenerne med Malfoy på badeværelset. HVorfor give os den ligegyldige kamp, mellem Malfoy og Harry. JA, det er med i bogen, men der var en anden scene de kunne tage med. BRug lidt mere tid på at Malfoy er ved, at gå op i limningen, og mindre tid på slåskampen, det ville jeg hvade gjort. Vi skal jo føle med Malfoy. I det hele taget, har karakteren og hans venner for lidt plads, i filmen.
Scenerne med den unge Romeo er mig en gåde(He He). De giver ikke ret meget. Så lad os hellere høre lidt mere om, hvad der var galt med ham, i stedet for disse sære scener
Nu ved jeg godt det ville blive en længere film, hvis det følgende(og nok også lidt, det førnævnte) skal med, men så drop nogle af de unødvendige scener; Forkort scenen med Ron på kroen, hvor man ser sin søster, med en fyr, den var for lang. drop scenen, med angrebet, på Wesleys hus, det var ikke nødvendigt. Tilføj i stedet, lidt mere historie. Giv os indtrykket af, at Harry har problemer, med at få mindet fra Sloghorn(Er det ikke det, han hedder). I bogen er det et problem, i filmen, er der ingen spænding. Det går let som en leg, og virker lidt ligegyldigt.
Til sidst,. har de lavet nogle ting om, jeg ikke helt forstår, hvorfor de har lavet om, det giveringen mening:
Så en lidt spøjs udgave af bogen. Men en fin film.
4-4,5/6
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#36 filmz-ko_skater 15 år siden
#37 MOVIE1000 15 år siden
det her er en af de bedre film med Harry potter. fra den forfærdelige forgængere Fønixordenen til denne her gode fortsættelse Halvblodsprinsen. der var en del ting som ikke var med i filmen som var i bogen som jeg savnede:( men for mig startede den virkelig godt.
Der var en der nævnte engang at i Fønixordenen var der dårligt musik, det syntes jeg ikke men jeg kan godt se/høre det nu i Halvblodsprinsen hvor stort set det hele er genbrugt og passer ikke til scenerne.
Som jeg skrev tidligere var der en masser scener som ikke var med men der er tilgengæld kommet nogle nye i stedet som fungerer ret godt.
jeg nød virkelig filmen hvis det ikke var for alle de mødre som skulle have deres 7-10 årige barn med i bio hvor barnet selvfølgelig ikke kan følge med "Hva sagde de" "Hvad stod der" "Hva sker der nu" og selvfølgelig skal moderen svare med at hun havde læst bogen og afslørede hvad der skete resten af filmen:(
Jeg giver filmen 4/6 den var ret go men der manglede en del scener, især med undervisning med Snape (INGEN) der var også en der skrev det var som en rutchebane jeg er enig:)
vil også lige tilføje min top 6 over HP film indtil videre
1. Harry Potter og flammernes pokal
2. Harry Potter og Halvblodprinsen
3. Harry Potter og fangen fra Azkaban
4. Harry Potter og de vises sten
5. Harry Potter og Fønixordenen
6. Harry Potter og Hemmelighedernes kammer
#38 Wangsgaard 15 år siden
glaeder mig til at se den men er i graekenland, sa ma vente:(
#39 Kviesgaard 15 år siden
Er også lige kommet tilbage fra biografen.
Har læst bøgerne inden jeg ser filmene (bog 7 kværnede jeg på 24 timer. Tag den Jack Bauer!). Plejer som regel at være godt underholdt af de forskellige filmatiseringer af Harry Potter.
Harry Potter og halvblodsprinsen. Tja jeg følte mig igen godt underholdt. Kan ikke genkende The Insiders kritik af filmen (men jeg er ved gud heller ikke nogen kender af kvalitetsfilm og store skuespilpræstationer). Til tider følte jeg mig rørt af hovedpersonernes kvaler på lærredet, jamen så har filmen vel ramt et eller andet ved mig (og ikke kun min pengepung. Er biografbilletter ikke ved at være temmelig dyre?). God film herfra.
Glæder mig til finalen næste år (eller er det året efter?).
P.s. Fedt at Filmz havde fået et par interviews i hus med et par af stjernene fra filmen.
#40 filmz-ChesterB 15 år siden
Touche ;)
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow