“Harry Potter og halvblodsprinsen” er et positivt bidrag til en serie af film, der efter min mening har savnet et frisk pust. Det er underholdning med en blanding af komik og et iøjnefaldende dystert islæt, der tager Potter-universet ud på et andet plan og samtidig holder fast i det oprindelige særegen. Absolut en af sommerens overraskende bedste film, som varmt kan anbefales til enhver, der er blot en smule eventyrlysten.

Læs Filmz’ interview med Bonnie Wright (Ginny Weasley) og Evanna Lynch (Luna Lovegood).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 database 15 år siden

#70 Men allligevel gav du den 5/6?
Gravatar

#72 Batsy 15 år siden

syndes godt nok ikke det er den bedste men bedere en 1-2-5 ern. Som sagt ingen kamp ingen begravelse hvad sker der, ej jeg håber david yates bliver fyret før han også ødelægger 7 eren. 4/6 giver jeg den pågrund af den sjove Horatio han var da vældig god må jeg sige. Michael gambon fik ikke nok screntime syndes jeg hellere ikke Alan Rickman.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#73 filmz-Lilleby 15 år siden

#70 For mange elever? Hvad er der slemt ved det?
Gravatar

#74 tiany 15 år siden

Skal indrømme at jeg finder 6eren den svageste bog og må indrømme at filmen heller ikke var meget bedre. Filmen er skam flot lavet og skuespillerene gør det godt. Men der sker ikke noget i filmen. Da jeg læste bogen første gang var det tydeligt for mig, at den blot lægger op til den sidste og afgørende kamp, handlingsforløbet er meget stilstående.

Og jeg forstår egentlig ikke hvorfor at man vælger allerede i denne film at
at gøre opmærksom på at Snape stadig er god. Det var netop et element som var godt i bogen, her troede man vitterlig at Snape havde taget røven på dem allesammen.

Synes at sekvensen med det flydende held var en af Daniel's bedste gennem hele film-serien.

flot men skuffende 3/6
Valar morghulis
Gravatar

#75 MOVIE1000 15 år siden

#71 tænkte nok det spørgsmål ville komme jeg gav den 5 stjerne fordi det var en god HP film men alt det negative jeg har sagt herinde er fordi jeg synes ikke den fulgte bogen den ville have fået 6 stjerner hvis musikken var bedre.

#73 i HP6 bogen står der at mange elever kom ikke tilbage pågrund af Du-ved-hvem er tilbage og det burde de også have rettet sig efter hvis de ville havde den så mørk/dyster.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#76 Nicki52 15 år siden

MOVIE1000 (70) skrev:
#69 den var ikke dyster efter min mening for mange elever, ingen kamp til slut, ALT for MEGET ROMANTIK og komik.

For mange elever: Der så mange elever som der er i bogen. Der er også mange elever i femmeren,
lige ved det med fyrværkeridragen
.
Men de skulle også bruge nogle til at holde de tryllestave
.

EPH333 (72) skrev:
syndes godt nok ikke det er den bedste men bedere en 1-2-5 ern. Som sagt ingen kamp ingen begravelse hvad sker der, ej jeg håber david yates bliver fyret før han også ødelægger 7 eren. 4/6 giver jeg den pågrund af den sjove Horatio han var da vældig god må jeg sige. Michael gambon fik ikke nok screntime syndes jeg hellere ikke Alan Rickman.

Alan Rickman syntes det er synd, men de havde faktisk så mange scener i de andre film, at det er Horatio og børnene som får flest scener og naturligvis Tom Riddle.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#77 MOVIE1000 15 år siden

#76 der var Voldemort heller ikke vendt tilbage kun ifølge Harry og Dumbeldore.
Gravatar

#78 Kviesgaard 15 år siden

Som tidligere skrevet kunne jeg godt lide filmen, da jeg var inde og se den. Men jeg må på den anden side også tilgenkendegive, at de kritikpunkter, som i har rejst herinde har deres berettigelse. Det er gode og soprer argumenter, som bliver præsenteret, og som jeg godt kan se har en hel del på sig.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#79 Nicki52 15 år siden

MOVIE1000 (77) skrev:
#76 der var Voldemort heller ikke vendt tilbage kun ifølge Harry og Dumbeldore.

Han vendte tilbage i firen og prøver at fange Harry og dræbe ham i femmeren.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#80 MOVIE1000 15 år siden

#79 er du blind. det er jo det jeg skriver.
det er kun Harry og dumbledore der ved det også alle hans dødsgardister.

Skriv ny kommentar: