Men den effektive og realismebetonede lydredigering kombineret med Smiths menneskelige helt gør dog også filmens nok største fejlskud endnu mere markant: de CGI-konstruerede vampyrmonstre. Før vampyrerne viser deres ansigt, er de en skræmmende ukendt faktor, der lurer i hver en skygge. Med uhyggelige skrig om natten fylder de godt i både Nevilles og tilskuerens underbevidsthed. Men som i så mange andre monsterfilm er uhyret selv ikke nær så uhyggeligt som forestillingen om det. Det frustrerende ved “I Am Legend” er, at et langt mere skræmmende resultat ville have været opnået, hvis der blot var blevet benyttet virkelige skuespillere, fremfor de direkte kedelige, computeranimerede monstre.
Som filmen nærmer sig sin slutning, får vampyrerne mere plads med et dertil hørende fald i både uhygge samt seriøsitet. Samtidig glider filmen væk fra sin indledende præmis om isolationens påvirkning på Neville. Havde “I Am Legend” holdt sig til en slutning, der lå tættere på den oprindelige historie, hvilket der lægges op til både i titlen og i flere scener undervejs, så ville filmens tema være blevet fulgt bedre til vægs, og “I Am Legend” ville have fremstået som en ganske vist enkelt skåret, men særdeles sammensat genrefilm. På trods af en fejlplaceret brug af CGI og en haltende afrunding på historien, er der dog stadig tale om en visuelt imponerende dystopi, samt en meget veldisponeret og gribende præstation af Will Smith i centrum for handlingen.
#131 filmz-Kadann 16 år siden
Instruktionen står nederst på siden.
#132 holddakæft 16 år siden
#133 filmz-bullettooth 16 år siden
og så lige en anden ting jeg syntes var totalt latterlig. Slutscenen hvor hun stiller bilen....hvad sker der ??? den er flunkende nyskindene ren....det lugtede sku lige en tand for meget af produkt placement, som der havde været en del af filmen igennem.
#134 filmz-DocDoom 16 år siden
#135 HonoDelLoce 16 år siden
Fordi man kan jo ikke vaske bil uden en vaskehal..
;)
#136 filmz-DocDoom 16 år siden
#137 elwood 16 år siden
Var vild med hele den måde han havde sat hans Dagligdag op med at gå i video butikken og hilse på hans "venner" og forsøge at mande sig op til at snakke med hende den "nye" og hans Lille Golf-spil fra Hangar skibet af.
Fantastiske billeder af et øde'et New York, og jeg fik da også lige bekræftet hvor lidt jeg kender til byen, da jeg pludselig udbrød "det der kan jeg kende fra GTA IV trailer" hehe, vi var så kun mig og min ven i biografen, så vi sad med fødderne oppe på sædderne og nød det.
Will Smith spiller ret godt må jeg tilstå, og især scenen
Slutningen var godt nok skuffene.
Men fantastisk første del 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#138 HonoDelLoce 16 år siden
Eller bare godt kan lide at ens bil bliver ordentlig ren, og ikke bliver ridset af en maskine, der ikke har hørt om blid kærlighed :P
Men lad den ligge ;)
Ja, lad os håbe at dvd'en kommer med den alternative slutning, som der har været snak om :)
#139 filmz-Kadann 16 år siden
Det virker på mig, som om at de har taget lidt fra "The Omega Man" og så klippet lidt ud igen. I starten af "The Omega Man" ser man nemlig Heston hente en helt ny bil i en autoforhandler og det er jo ikke helt umuligt at man har kopieret den start, men klippet den lidt ned bagefter.
#140 filmz-DocDoom 16 år siden