Men den effektive og realismebetonede lydredigering kombineret med Smiths menneskelige helt gør dog også filmens nok største fejlskud endnu mere markant: de CGI-konstruerede vampyrmonstre. Før vampyrerne viser deres ansigt, er de en skræmmende ukendt faktor, der lurer i hver en skygge. Med uhyggelige skrig om natten fylder de godt i både Nevilles og tilskuerens underbevidsthed. Men som i så mange andre monsterfilm er uhyret selv ikke nær så uhyggeligt som forestillingen om det. Det frustrerende ved “I Am Legend” er, at et langt mere skræmmende resultat ville have været opnået, hvis der blot var blevet benyttet virkelige skuespillere, fremfor de direkte kedelige, computeranimerede monstre.
Som filmen nærmer sig sin slutning, får vampyrerne mere plads med et dertil hørende fald i både uhygge samt seriøsitet. Samtidig glider filmen væk fra sin indledende præmis om isolationens påvirkning på Neville. Havde “I Am Legend” holdt sig til en slutning, der lå tættere på den oprindelige historie, hvilket der lægges op til både i titlen og i flere scener undervejs, så ville filmens tema være blevet fulgt bedre til vægs, og “I Am Legend” ville have fremstået som en ganske vist enkelt skåret, men særdeles sammensat genrefilm. På trods af en fejlplaceret brug af CGI og en haltende afrunding på historien, er der dog stadig tale om en visuelt imponerende dystopi, samt en meget veldisponeret og gribende præstation af Will Smith i centrum for handlingen.
#141 HonoDelLoce 16 år siden
Ja, hvis man ikke er glad for den ..
#142 filmz-jackassfreaken 16 år siden
man bliver forskrækket ca.6 gange i filmen(hvis man har mine nerver;))...
will smith er ikk bare fresh prince mere... han er kongen:)
det var den første film som jeg var inde at se i år i bio'en... og det var bare den fedeste start:)
#143 Kyllingebenet 16 år siden
#144 icetea 16 år siden
Hehe samme her, blev lidt overrasket over at den kunne være så skræmmende :)
#145 Riqon 16 år siden
Ved lejlighed skulle I prøve at se en gyserfilm :)
Min største forskrækkelse var, da jeg opdagede, hvor lang tid der var tilbage af filmen.
#146 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#147 Hive 16 år siden
Selvom jeg bestemt også har en del kritik til I Am Legend må jeg dog pointere, at hvis du mener mutanterne deri er zombier har du ikke rigtigt forstået filmen.
#148 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#149 filmz-DocDoom 16 år siden
#150 Hive 16 år siden
Øh hvad?