Mange dele i “Iron Man 2” virker ufærdige, og det er ofte meget vanskeligt at finde hoved eller hale i handlingen. Det dårligt fortalte plot er ikke mindst irriterende, eftersom mange af filmens figurer uden problemer kunne være fjernet fra handlingen. Det gælder ikke mindst Samuel L. Jackson, der dukker op, taler lidt… og så forsvinder igen uden at have gjort den mindste forskel.

Når filmen alligevel er til at holde ud at se, skyldes det primært dens uhøjtidelige skæg-og-ballade-attitude samt en veloplagt Robert Downey Jr., der stadig er en fornøjelse i hovedrollen. De elementer er da også dem, der fortsat skaber forhåbninger om, at der endnu kan rettes op på sagerne i den uundgåelige treer. Men forhåbentligt er der mere ild i jernet i næste omgang.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 Batsy 14 år siden

iron man 2

Filmen er rent faktisk mega fed, den er ikke bedere en 1 eren men jeg blev ikke skuffet dog syndes jeg kun man hørte 2 sange Fra AC/DC?. Robert downey jr og Mickey rourke er sku nok det bedste ved hele filmen. Sam rockwell derimod, hold da fast han spillede nogen steder mega overdrevet dårlig!

Selvom den manglede da ikke action den havde rigligt med action syndes jeg. Den første og sidste scene var nok det bedste action scene jeg har set længe, meget bedere en Transformers rodet!.

Syndes det kunne være spænede vis iron man/ tony stark virus symptomerene kunne blive være men nej et lille stik så de væk i et stykke tid.

4,5/6 og 1 eren ville havde løbet med 6 stjerner
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#72 Nicki52 14 år siden

Jeg var i København i tirsdags og så kiggede jeg inde i Imperial og Palads. Jeg tog så Palads fordi den var størst og købte en billet til Iron Man 2 klokken 21:40 i bio 18, række ni, sæde fire. Jeg farede vild for var så forvirret, vidste jo ikke hvor kælderen var. Kæft, dårlige pladser. Der var heldigvis ikke særlig mange, så rykkede mig fremad. Eneste problem med række ni var skærmen var så lille iforhold det jeg plejer. Så var der armlænet, mine arme lå ikke helt behageligt. Så er det også et åndsvagt sted hvor holderen til sodavand er. Så var der lige også underteksterne. De var udtydelige, men fed lydt.
Biografanmeldelse: 2/6

Så var der filmen. Jeg kedede mig lige indtil at Jackson kom på skærmen. Men Johansson var aldrig kedelig. Den prøvede at være sjov, men mislykkede. Synes at Tonys depression var alt for kedelig. Undtagen lige hans fødselsdag som var lidt spændene. Og den gode soundtrack kunne jeg lig'.
Filmanmeldelse: 2/6

Biografoplevelse: 4/6
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#73 Bobby Singer 14 år siden

#72 Så to dårlige oplevelser bliver til en god oplevelse?
Idjit
Gravatar

#74 Nicki52 14 år siden

Den er jo ikke en god anmeldelse, det er en dårlig.
Gravatar

#75 Kruse 14 år siden

#74: Du skriver en dårlig anmeldelse af biografen og du skriver en dårlig anmeldelse af filmen, men alligevel giver du den samlede bigrafoplevelse 4 ud af 6, hvilket ikke kan siges at være en dårlig anmeldelse. Det er det som #73 spørger til.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#76 Lord Beef Jerky 14 år siden

Ja, jeg undres sgu også. Hvorfor får biografoplevelsen 4/6 hvis den som helhed var så dårlig?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#77 Nicki52 14 år siden

Fordi den var okay, bare ikke særlig god.
Gravatar

#78 Lord Beef Jerky 14 år siden

4/6 er altså lig med god
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#79 MOVIE1000 14 år siden

#77 den var okay men filmen får 2/6??????
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#80 Nicki52 14 år siden

En stjerne for skuespil og en for lidt underholdning.

Skriv ny kommentar: