Hvis “Man of Steel” ikke er årets værste film, så er den i hvert fald årets største skuffelse – en overfladisk, følelseskold stiløvelse, der tager en stor stak talentfulde skuespillere og drukner dem i slørede computereffekter. Personligt kunne jeg ikke være mere fløjtende ligeglad med den kommende “Batman vs. Superman”, når nu det er det samme filmhold, som står bag. Til gengæld glæder jeg mig enormt til det næste “Superman”-reboot. Fans af “Man of Steel” kan dog glæde sig over, at billedsiden ser næsten fejlfri ud i HD, at lydsporet er et af årets allerbedste, og at ekstramaterialet er seværdigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 Ispep 11 år siden

Jeg er ikke så god til stikpiller, som jeg er til dødsstød :0
Gravatar

#92 Driver 11 år siden

Batsy (90) skrev:
Driver (86) skrev:
Ispep (83) skrev:

Ha, jeg tror godt jeg ved hvem der har behov for flere gensyn og det er ikke Fridag :0

Gudfader bevares, kom nu med noget konstruktivt i stedet for små stikpiller.

Du skal forvente flere "stikpiller" fra dem, jeg ser dem som to brødre, the two man army :P

Arh, synes ellers jeg fornemmede noget buttkiss'eri til Insider tidligere, men måske er de en treenighed? Om ikke andet, kan ham BN holde Ispep beskæftiget ;)

Men nu vil jeg faktisk gerne diskutere filmen, frem for blot at høre på usaglige stikpiller.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#93 Ispep 11 år siden

Hvis du gerne vil diskutere sagligt, så synes jeg du griber det lidt forkert an, når du kalder en ellers rutineret filmræv som Fridag for værende blind. Men godt du tilføjede "lidt" i parentes :0
Gravatar

#94 Twister 11 år siden

Ispep (93) skrev:

Hvis du gerne vil diskutere sagligt, så synes jeg du griber det lidt forkert an, når du kalder en ellers rutineret filmræv som Fridag for værende blind. Men godt du tilføjede "lidt" i parentes :0

Måske lidt hårdt skrevet ja, men så er det vist heller ikke værre, set i samtalens kontekst.

Du falder i øvrigt selv i samme grøft med din kommentar i 83#

I øvrigt påpeger Driver jo bare det åbenlyse mht. scener der skildrer Kent familien som kærlige og forsøger at opfordre brugeren til en uddybning af hans kritik af Kent familien, hvilket han endnu ikke har leveret - "rutineret filmræv" eller ej.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#95 Fredag 11 år siden

#88 Så er vi mange blinde måske. Uanset, så var pointen ikke at familien var dysfunktionel, men at den skildres så svagt, eller flere ting i den gør, at jeg finder det falsk og svagt hvad de end prøver.
Gravatar

#96 Driver 11 år siden

Fridag (95) skrev:
#88 Så er vi mange blinde måske. Uanset, så var pointen ikke at familien var dysfunktionel, men at den skildres så svagt, eller flere ting i den gør, at jeg finder det falsk og svagt hvad de end prøver.

Så har du nok brug for at få det skåret mere ud i pap, end jeg har, for jeg synes de skildres fint og kan ikke forstå, hvad du kan finde falsk og svagt. Men hvorfor bakker du ikke dine argumenter op med eksempler? Det ville gøre det lettere for mig at få en vis forståelse for dine synspunkter.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#97 Fredag 11 år siden

Twister (94) skrev:
brugeren til en uddybning af hans kritik af Kent familien, hvilket han endnu ikke har leveret - "rutineret filmræv" eller ej.
Øh jo det har jeg faktisk og ser ingen grund til at gentage hvad der er blevet skrevet utallige gange i tråden af både andre og af mig. Så må du læse tråden mere grundigt tak.
Gravatar

#98 Driver 11 år siden

Fridag (97) skrev:
Øh jo det har jeg faktisk og ser ingen grund til at gentage hvad der er blevet skrevet utallige gange i tråden af både andre og af mig. Så må du læse tråden mere grundigt tak.

Det har du da ikke. Du har blot nævnt, at Clark driver rundt i havet og at han render rundt med en kappe som barn.
Gravatar

#99 Fredag 11 år siden

# Nope, jeg har bare brug for det er troværdigt, skåret ud i pap eller ej. At du lader dig forføre af et par 'poetiske' scener og et par formanende ord, må du må. I øvrigt har jeg netop skrevet både om enigheden i forhold til anmeldelsen og påtalt at scenerne klinger falsk. Replikkerne som Costner har er ofte klodsede, de underbyggende scener virker tilfældigt smidt ind og fungerer ikke i kontekst. De er forjagede og smadres af abrupte stilbrud som tydeligt indikerer at man slet ikke har haft interesse i at fortælle pm CK på et dybere plan. Det er eksemplerne og forstår du ikke det, må du bede en anden skære det ud for dig. Men i kunne jo underbygge hvorledes filmen fungerer. Blot at påpege at der er scener der er 'seriøse' gør filmen til en overbevisende helhed.
Gravatar

#100 Driver 11 år siden

Fridag (99) skrev:
# Nope, jeg har bare brug for det er troværdigt, skåret ud i pap eller ej. At du lader dig forføre af et par 'poetiske' scener og et par formanende ord, må du må. I øvrigt har jeg netop skrevet både om enigheden i forhold til anmeldelsen og påtalt at scenerne klinger falsk. Replikkerne som Costner har er ofte klodsede, de underbyggende scener virker tilfældigt smidt ind og fungerer ikke i kontekst. De er forjagede og smadres af abrupte stilbrud som tydeligt indikerer at man slet ikke har haft interesse i at fortælle pm CK på et dybere plan. Det er eksemplerne og forstår du ikke det, må du bede en anden skære det ud for dig.

Fordi du ikke evner det. Fred være med det, jeg kan bare ikke bruge u-eksemplificerede argumenter til noget.

Skriv ny kommentar: