Hvis “Man of Steel” ikke er årets værste film, så er den i hvert fald årets største skuffelse – en overfladisk, følelseskold stiløvelse, der tager en stor stak talentfulde skuespillere og drukner dem i slørede computereffekter. Personligt kunne jeg ikke være mere fløjtende ligeglad med den kommende “Batman vs. Superman”, når nu det er det samme filmhold, som står bag. Til gengæld glæder jeg mig enormt til det næste “Superman”-reboot. Fans af “Man of Steel” kan dog glæde sig over, at billedsiden ser næsten fejlfri ud i HD, at lydsporet er et af årets allerbedste, og at ekstramaterialet er seværdigt.
Skriv ny kommentar:
#81 Driver 11 år siden
Helt ærligt, det er da tydeligt for enhver, at Clark vokser op i et kærligt hjem. Du ser blandt andet, at han søger trøst hos sin mor efter, han har gemt sig for omverden på skolen og du ser også, at Jonathan giver ham et knus da Clark spørger om de ikke bare kan blive ved med at lade som om, at Clark er hans søn og Jonathan svarer "You are my son!".
Den her film er så godt skruet sammen og de små scener med henholdsvis Jonathan og Martha er simpelthen så hjertevarme og menneskelige, at de ikke behøver fremhæve det tydeligere.
Se du nu lige filmen igen, for du har tydeligvis glemt nogle essentielle scener, der med al tydelighed viser Jonathan og Marthas kærlighed til Clark, hvis du har et indtryk af, at the Kents ikke skildres som en kærlig familie.
Her er scenen med Martha:
Lot of love, lot of love.
#82 Fredag 11 år siden
#83 Ispep 11 år siden
Ha, jeg tror godt jeg ved hvem der har behov for flere gensyn og det er ikke Fridag :0
#84 Fredag 11 år siden
#85 Driver 11 år siden
Nope. Burde jeg det?
#86 Driver 11 år siden
Gudfader bevares, kom nu med noget konstruktivt i stedet for små stikpiller.
#87 SteffenO 11 år siden
- Arrrrhhh, really?
#88 Driver 11 år siden
Men så er du jo (lidt) blind, hvis du ikke kan se, at filmen skildrer forældrenes kærlighed til Clark og at han da langt fra kommer fra en dysfunktionel familie og ikke burde have nogen interesse i at frelse menneskeheden.
#89 Ispep 11 år siden
Det var også mit problem med Costner. Det eneste han foretog sig er moralprædike. Derfor var tornadoscenen nærmest kvalmende. De andre karakterer er højst tændstikmænd.
#90 Batsy 11 år siden
Du skal forvente flere "stikpiller" fra dem, jeg ser dem som to brødre, the two man army :P