Hvis “Man of Steel” ikke er årets værste film, så er den i hvert fald årets største skuffelse – en overfladisk, følelseskold stiløvelse, der tager en stor stak talentfulde skuespillere og drukner dem i slørede computereffekter. Personligt kunne jeg ikke være mere fløjtende ligeglad med den kommende “Batman vs. Superman”, når nu det er det samme filmhold, som står bag. Til gengæld glæder jeg mig enormt til det næste “Superman”-reboot. Fans af “Man of Steel” kan dog glæde sig over, at billedsiden ser næsten fejlfri ud i HD, at lydsporet er et af årets allerbedste, og at ekstramaterialet er seværdigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 Driver 11 år siden

Fridag (79) skrev:
Jamen havde de i det mindste så bare fungeret som mennesker og solidt funderet karakterer i en film, men det magtede de ikke engang!

Der er ikke en engang en indikator for, at Superman skulle ønske at frelse menneskeheden i sidste ende, som jo også netop virker dårligt understøttet hvis han er vokset op i en eller anden halvdysfunktionel familie, der ikke har kunne give ham den varme, kærlighed og 'uskyld' som karakteren kræves for at føle denne trang til frelse. Selv Jesus vokser dog op i en tilsyneladende omsorgsfuld familie. Costner kommer blot med tørre og malplacerede kommentarer, fremfor at tage sig af sin søn???? Om de nyere Superman tegneserier skulle være lige sådan, ved jeg ikke, men i filmen her fungerer det ikke ret godt desværre.

Helt ærligt, det er da tydeligt for enhver, at Clark vokser op i et kærligt hjem. Du ser blandt andet, at han søger trøst hos sin mor efter, han har gemt sig for omverden på skolen og du ser også, at Jonathan giver ham et knus da Clark spørger om de ikke bare kan blive ved med at lade som om, at Clark er hans søn og Jonathan svarer "You are my son!".

Den her film er så godt skruet sammen og de små scener med henholdsvis Jonathan og Martha er simpelthen så hjertevarme og menneskelige, at de ikke behøver fremhæve det tydeligere.

Se du nu lige filmen igen, for du har tydeligvis glemt nogle essentielle scener, der med al tydelighed viser Jonathan og Marthas kærlighed til Clark, hvis du har et indtryk af, at the Kents ikke skildres som en kærlig familie.

Her er scenen med Martha:

Lot of love, lot of love.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#82 Fredag 11 år siden

Genså den i lørdags og der fremstod svaghederne endnu tydeligere. Så måske det ik' mig der skal gense den;)
Gravatar

#83 Ispep 11 år siden

Ha, jeg tror godt jeg ved hvem der har behov for flere gensyn og det er ikke Fridag :0
Gravatar

#84 Fredag 11 år siden

Og til #80. Jamen jeg kunne såmænd også finde det positivt at de prøver en anden tilgang. Jeg finder den blot svagt formidlet, utroværdig eller noget.
Gravatar

#85 Driver 11 år siden

Bruno (77) skrev:
#67 -

Du har lyttet til Kevin Smiths kommentarspor til "Batman"?

Nope. Burde jeg det?
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#86 Driver 11 år siden

Ispep (83) skrev:

Ha, jeg tror godt jeg ved hvem der har behov for flere gensyn og det er ikke Fridag :0

Gudfader bevares, kom nu med noget konstruktivt i stedet for små stikpiller.
Gravatar

#87 SteffenO 11 år siden

Man of Steel som den dårligste og Gravity som årets bedste?
- Arrrrhhh, really?
Ta' gerne og screenshot min kommentar. Virker perfekt som wallpapers!
Gravatar

#88 Driver 11 år siden

Men så er du jo (lidt) blind, hvis du ikke kan se, at filmen skildrer forældrenes kærlighed til Clark og at han da langt fra kommer fra en dysfunktionel familie og ikke burde have nogen interesse i at frelse menneskeheden.
Gravatar

#89 Ispep 11 år siden

Det var også mit problem med Costner. Det eneste han foretog sig er moralprædike. Derfor var tornadoscenen nærmest kvalmende. De andre karakterer er højst tændstikmænd.
Gravatar

#90 Batsy 11 år siden

Driver (86) skrev:
Ispep (83) skrev:

Gudfader bevares, kom nu med noget konstruktivt i stedet for små stikpiller.

Du skal forvente flere "stikpiller" fra dem, jeg ser dem som to brødre, the two man army :P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: