Hvis “Man of Steel” ikke er årets værste film, så er den i hvert fald årets største skuffelse – en overfladisk, følelseskold stiløvelse, der tager en stor stak talentfulde skuespillere og drukner dem i slørede computereffekter. Personligt kunne jeg ikke være mere fløjtende ligeglad med den kommende “Batman vs. Superman”, når nu det er det samme filmhold, som står bag. Til gengæld glæder jeg mig enormt til det næste “Superman”-reboot. Fans af “Man of Steel” kan dog glæde sig over, at billedsiden ser næsten fejlfri ud i HD, at lydsporet er et af årets allerbedste, og at ekstramaterialet er seværdigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#131 Mister Marvel 11 år siden

godt vi har ytringsfrihed i danmark hva???
Fantastisk at sådanne ord om en film(jeg har også selv deltaget) , kan skabe så stor en debat :-)
„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#132 Batsy 11 år siden

Et hip hurra for The Insider!!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#133 enfilmnørd 11 år siden

Meget enig med anmelderen, syntes heller ikke figuren fungerede. Filmen var kluntet fortalt, og megt overfladisk.

Jeg husker at være gået meget skuffet ud af biografen, og har ikke lyst til at se filmen igen.

"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#134 Kviesgaard 11 år siden

Fin anmeldelse af The Insider.

Med kun halvanden måned tilbage af filmåret, vil jeg gå så vidt og sige, at MoS var årets værste filmoplevelse i 2013. Ihvertfald for mig personligt og som gammel læser af Superman tegneserierne gennem årene. Medmindre Peter Jackson taber det hele på gulvet i Hobitten: Dragens Smaugs ødemark.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#135 The Insider 11 år siden

Tak Ericmase! Så kom Honest Trailer OMSIDER med deres "Man of Steel"-trailer (havde virkelig glædet mig til, at de tog hånd om den), og selvom de har lavet sjovere videoer tidligere, så elsker jeg især 'skjult reklame'-montagen :-)

War. War never changes.
Gravatar

#136 Geekalot 11 år siden

lame hehe :)
Gravatar

#137 Høegh 11 år siden

Jeg har ikke set Man of Steel endnu.
Men jeg vil istemme mig koret der synes Superman Returnes var en helt fornuftig film.

Jeg kan pege på flere ting som jeg synes er galt med filmen, som fx en temmelig ulogisk slutning og en ukarakteristisk ugennemtænkt plan af Lex Luther.

Men selvom sådanne fejl ofte kan irritere mig grænseløst, så må jeg alligevel indrømme at jeg har meget let ved at tilgive Superman Returnes de fejl den indeholder.
For jeg er vild med, at det rent faktisk er en superhelte-film der helt og holdent fokuserer på at fortælle en enkel historie, i et roligt tempo, hvor karakterene hele tiden er i fokus. Tempoet er ikke skruet kunstigt i vejret for at please teenage-damp-publikummet, og der er ikke en konstant mængde af billige oneliners eller stort opsatte CGI-actionsekvenser.

Det er nok det sidste jeg ville have forventet af en Superman-film, og måske netop også derfor at dette, indtil videre, er den eneste Superman-film som har fået mig til at interessere mig for karakteren, og fået mig til at se potentialet i ham.

Og ja, så er det en bragende flot film med et fantastisk cast.

Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#138 Mister Marvel 11 år siden

denne her er endnu mer LAME , men sand

Den handler om den værste sci-fi film, nogensinde og

hvad

tror

i

det

er

for

en ??????????????????????

Pacifim rim ???
niks.

Book of eli???
Niks.

DET ER INGEN RINGERE END :

AFTER EARTH
„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#139 mrF0x 11 år siden

Jeg skal ikke på nogen måde anfægte at andre har ret til at mene at Man Of Steel ikke var deres kop te.

Jeg skal ej heller på nogen måde anfægte at Man Of Steel er en bedre film end TDKR.

Men jeg finder det ikke sagligt at Man Of Steel ender med 2/6 stjerner når en film skal bedømmes objektivt..

Den sidste film i Nolans Batman trilogi har været til heftig debat mellem fans - hvor jeg er på den side der mener at The Dark Knight var en genistreg og afslutningen en mellemfornøjelig oplevelse, hvor plottet og skurken var en smule søgt i et forsøg på at binde sløjfe på to ellers vidunerlige film med hver deres helt egen stil.

Med hele Gothams politi fanget i undergrunden for dernæst at indbyde til gadekamp, løbende mod en gruppe af banditter styret af Bane er der udråbt Krig af mørkets hævner.
Sammenligner jeg dette med de moralske spørgsmål der stilles i The Dark Knight, hvor den hårfine grænse ved selvtægt presses af Batmans alterego og derved er nødt til at sætte spørgsmålstegn ved egen formåen og hans intentioner - så er "The Climb" - ikke seks stjerner værd i min ganske subjektive forståelse af The Dark Knight Rises.

Den diskussion kunne blive ved, for film og filmkritik er og vil altid være subjektivt - men der er stor forskel på at anmelde en middelmådig film og kalde den jævn, end at påberåbe sig : "UDLØS RULLETEKSTERNE!"..

Og siden der dvæles ved min galle, så slår det mig forøvrigt at følgende kommentar ikke sætter tyk streg under hvad jeg fremhæver: "Donner gav os også en film gennemsyret af charme og humor – klare mangelvarer i den kolde, dødsensalvorlige "Man of Steel", der føles uberørt af menneskehænder." - ergo er vi tilbage ved udgangspunktet og præmissen værende en nyfortolkning der på samme måde, som Nolans Batman ønsker en anden vinkel. Superman tages meget seriøst - for nogen en torn i øjet, for andre en åbenbaring - ENDELIG.

Jeg er en enorm fan af Superman I og II og jeg har formentlig været ved at slå min stakkels søster ihjel, hver morgen til lyden af Christopher Reeve og Gene Hackman. Man Of Steel skal have lov til at stå alene med sin egen præmis.

Udover Fluen findes der ikke mange remakes der er bedre end den oprindelige - og det er Man Of Steel ej heller.
Gravatar

#140 Mikkel Abel 11 år siden

mrF0x (139) skrev:
Udover Fluen findes der ikke mange remakes der er bedre end den oprindelige - og det er Man Of Steel ej heller.

Man of Steel har da aldrig været et remake?
I saved Latin. What did you ever do?

Skriv ny kommentar: