Hvis “Man of Steel” ikke er årets værste film, så er den i hvert fald årets største skuffelse – en overfladisk, følelseskold stiløvelse, der tager en stor stak talentfulde skuespillere og drukner dem i slørede computereffekter. Personligt kunne jeg ikke være mere fløjtende ligeglad med den kommende “Batman vs. Superman”, når nu det er det samme filmhold, som står bag. Til gengæld glæder jeg mig enormt til det næste “Superman”-reboot. Fans af “Man of Steel” kan dog glæde sig over, at billedsiden ser næsten fejlfri ud i HD, at lydsporet er et af årets allerbedste, og at ekstramaterialet er seværdigt.
Skriv ny kommentar:
#141 Ispep 11 år siden
Næh ikke direkte måske. Men Donners udgave har helt sikkert fyldt en del :0
#142 palooka 11 år siden
#143 Mikkel Abel 11 år siden
Jovist, men der må da være en klar grænse mellem inspiration og et decideret "remake." Det er da om noget et reboot frem for et remake.
#144 mrF0x 11 år siden
Hvis vi ser på mange af de film der idag udkommer, uanset Marvel eller DC med undtagelse af TDK og MOS (de to serier) og måske til dels Hulken - så burde man kunne se at Richard Donners opskrift genbruges igen og igen. Fra Iron Man, Thor og Spiderman. De følger til punkt og prikke opskriften der blev serveret for dem dengang.
Det samme kan siges om skræk og horror og mange andre film der produceres, som på fabrikker.
Så ser man bort fra hele diskussionen om Man Of Steel - så er det rart at genrer brydes og nye idéer får lov til at leve... Uanset genre.
#145 The Insider 11 år siden
Det kan heller ikke lade sig gøre. Uanset hvilken af planetens godt 7 milliarder mennesker, man hyrer til at anmelde "Man of Steel", vil bedømmelsen altid være subjektiv :-)
men der er stor forskel på at anmelde en middelmådig film og kalde den jævn, end at påberåbe sig : "UDLØS RULLETEKSTERNE!"..
Men filmen er middelmådig i din optik. Og hey, hvis man synes, at en film er elendig, må man så ikke drive lidt gæk med filmen? Jeg føler alligevel, at jeg disker op med en række argumenter på de 700 ord, jeg har til rådighed. Så er det selvfølgelig helt i orden, om man enten er enig eller uenig :-) Derudover er det HELT fint med mig, at en Superman-film stiler efter en anden tone end Donners version. Men i en film, der næsten varer 150 minutter og handler om en mand iført et kulørt kostume, som flyver... Ja, så ville det da være dejligt med bare et par gode grin. Selv Nolans Batman-trilogi, der ofte bliver fremhævet for dens dystre natur, er SPÆKKET med mindeværdige, humoristiske momenter - især herlig banter mellem flere af karaktererne. Og "uberørt af menneskehænder" refererede i lige så høj grad til den enorme mængde slørede, grimme CGI, der også bare er med til at distancere mig følelsesmæssigt fra hele affæren :-)
#146 mrF0x 11 år siden
Robocop, er det en remake, et reboot en nyfortolkning?? Lidt af hvert, men én ting er sikkert: Alle vil mene den er skod, for der findes kun én Alex Murphy!!
Umulige odds og hvorfor så overhovedet prøve når pøblen står klar til at sable den ned.
#147 Ispep 11 år siden
Jeg tror ikke der er en "klar grænse". Spike Lee kalder f eks. heller ikke hans Oldboy version for et decideret remake. Derfor har jeg det også lidt svært ved begreberne nogle gange.
#148 Ispep 11 år siden
Jeg er enig i, at Donners opskrift har været brugt siden og været et forbillede for mange superhelte film, inkl. Batman Begins, hvor Nolan altid har fremhævet Donners Superman som et godt eksempel på en velopbygget film.
#149 mrF0x 11 år siden
Og Spiderman. Selv farvepaletten er spot-on..
#150 Kviesgaard 11 år siden
[url]