Hvis “Man of Steel” ikke er årets værste film, så er den i hvert fald årets største skuffelse – en overfladisk, følelseskold stiløvelse, der tager en stor stak talentfulde skuespillere og drukner dem i slørede computereffekter. Personligt kunne jeg ikke være mere fløjtende ligeglad med den kommende “Batman vs. Superman”, når nu det er det samme filmhold, som står bag. Til gengæld glæder jeg mig enormt til det næste “Superman”-reboot. Fans af “Man of Steel” kan dog glæde sig over, at billedsiden ser næsten fejlfri ud i HD, at lydsporet er et af årets allerbedste, og at ekstramaterialet er seværdigt.
Skriv ny kommentar:
#151 Mikkel Abel 11 år siden
Og det er sgu lidt irriterende. Jeg føler lidt den "kunstneriske frihed" tager overhånd, i og med (som Spike Lee tilsyneladende gør) man helt selv bestemmer hvornår det er et decideret remake, et reboot eller bare 'inspiration.'
#152 mrF0x 11 år siden
Jamen det er da også okay med mig, men min påstand er derfor også ganske holdbar.
Igen, det kommer jo meget an på hvad man får ud af film. Du synes ikke første gang han flyver er nogen triumf. Skal det være en triumf? Var det overhovedet det Snyder skulle frembringe? Eller var det måske:
Første gang han flyver er ingen triumf, men nærmere en frigørelse; tættere på personlig frigørelse og identitet. Endelig har han mødt sin skaber og forstår med ét meget mere grunden til hvorfor han skal være så anderledes. Hans identitetskrise synes mindre og han flyver afsted og prøver sine grænser af.
Dernæst akten, hvor han sår tvivl om sin rolle og om han skal hjælpe os, som under hele hans barndom har bidraget til hans fremmedgørelse (ALIENation).
#153 The Insider 11 år siden
Det havde også været fedt, hvis jeg var blevet efterladt med det indtryk :-) Og det er jo egentlig også det, jeg tildels efterspørger i anmeldelsen: At man vitterligt føler, at det er her, han helt vedkender sig, hvem han er, og at hans identitetskrise på en eller anden led skrinlægges. Men jeg føler bare, at scenen siger: "Yo Supes! Her er din far. Her er din dragt. Værsgo og flyv", og så springes der prompte videre til CGI-orgiet :-)
#154 elsotho 11 år siden
Du er nu skyld i at jeg er VILD med Max Landis! Jeg kan kun opfordre alle til at se det klip.
Når man så har set det klip, (scroll tilbage til #150 for at finde linket) så kan man bruge 43 minutter på at høre Max Landis fortælle sin version af hvordan en FANTASTISK superman film kunne se ud! Han er levende og passioneret, på en, hele vejen igennem, gribende og entusiastisk måde, når han fortæller, så se den, hvis du har tid!
Max Landis er forøvrigt ham der har skrevet geniale Chronicle, så han er ikke en hr. hvilken-som-helst.
#155 Driver 11 år siden
Den der film med unge drenge, der får superkræfter?
Den synes jeg nu er en lunken kop te, men samtidig og heldigvis et udmærket udstillingsvindue for de unge skuespillere - Især Dane DeHaan, som vist må siges at gå en stor fremtid i møde, efter at have gjort sig bemærket i The Place Beyond the Pines og Lawless.
#156 Kviesgaard 11 år siden
Jeg blev også ret betaget af hans gennemgang af Superman, og hvorfor karakteren bør være på en bestemt måde. Max Landis har nogle interessante pointer i sit indlæg, efter min mening.
#157 Cain 11 år siden
#158 mrF0x 11 år siden
Her er en mere positiv anmeldelse: http://theupperloop.blogspot.dk/2013/06/man-of-ste...
Konklusionen på denne anmeldelse er formentlig hvad blev det umiddelbare problem for mange purister. Ikke desto mindre er jeg mere eller mindre enig med denne.
Jeg har også en fæl mistanke om at kombinationen af at Superman spilles af en englænder og Goyer og Nolan ikke lægger skjul på de religiøse referencer er lig med sure rønnebær.
Jeg forstår i øvrigt ikke så meget kritikken i at Crowe og Shannon hver især synes godt om idéen at Krypton mødte sit endeligt grundet udnyttelse. Hvis Superman er vor frelser, så er Kryptons skæbne og historie om noget mere passende i en tid, hvor dette emne mere end nogensinde er aktuelt.
#159 Michael Andersen 11 år siden
#160 Fredag 11 år siden