Hvis “Man of Steel” ikke er årets værste film, så er den i hvert fald årets største skuffelse – en overfladisk, følelseskold stiløvelse, der tager en stor stak talentfulde skuespillere og drukner dem i slørede computereffekter. Personligt kunne jeg ikke være mere fløjtende ligeglad med den kommende “Batman vs. Superman”, når nu det er det samme filmhold, som står bag. Til gengæld glæder jeg mig enormt til det næste “Superman”-reboot. Fans af “Man of Steel” kan dog glæde sig over, at billedsiden ser næsten fejlfri ud i HD, at lydsporet er et af årets allerbedste, og at ekstramaterialet er seværdigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#161 The Insider 11 år siden

#159, amen.

Den der gamle, genkendelige "du blev jo skuffet, fordi du havde forventet bla bla bla"-svada er så kedelig, intetsigende og fortærsket. Jeg ser hellere, at folk argumenterer med udgangspunkt i deres egne synspunkter i stedet for bare dovent at skyde andre folk noget i skoene (såsom: "Nå, jamen det var sikkert bare, fordi du var bitter over, at Superman ikke blev spillet af en amerikaner, og at der blev smurt tykt på Jesus-referencerne i en håndfuld sekunder, at du ikke kunne fordrage filmen"), som de ærlig talt har hevet ud af den blå luft. Hvis Superman var blevet spillet af en inuit, havde det været fjong med mig, hvis bare filmen havde været god.
War. War never changes.
Gravatar

#162 Batsy 11 år siden

Fridag (160) skrev:
What we've got here is failure to communicate. Some men you just can't reach.

which is the way he wants it
Well, he gets it
N' I don't like it any more than you men!

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#163 Kochie 10 år siden

Ahh ja. Jeg havde ret i, at jeg nok ville være uenig med Johan, men det er jo ingen skam.

Som en, der aldrig har set det store i Superman var dette den perfekte introduktion til karakteren for mig. Fremragende baggrundshistorie, der drev plottet fremad. En rigtig god skurk, nogle fine biroller og en herlig hovedperson. Jeg var fornemt underholdt, og jeg glæder mig til fortsættelsen.

Angående anmeldelsen, er jeg grundlæggende uenig i beskrivelsen af Superman. Jeg lægger klart nogle andre ting i fortællingen end Johan, og min beskrivelse af hans første flyvetur ville være stik modsat.

Altså et glimrende eksempel på en velargumenteret og velskrevet anmeldelse, der stadig ikke rammer alle. Og Man of steel har i den grad delt vandende, så det kan selvfølgelig ikke overraske. Jeg ville bare påpege det, set i lyset af den underlige kritik, anmeldelsen led under, da den ramte Filmz.
Gravatar

#164 Lord Beef Jerky 10 år siden

Delte Man Of Steel "i den grad" vandene? Jeg husker bedst en horde af anmeldelser der pegede på middelmådighed, med kun enkelte der drejede i en let positiv eller negativ retning.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#165 Kochie 10 år siden

Jeg husker en håndfuld positive anmeldelser, en røvfuld negative, en samlet scoreudregning på omkring 5/10 og en debat på Filmz, der kom til at handle om, at Johan ikke vidste noget om noget og i øvrigt var dum, fordi han ikke kunne lide filmen.
Gravatar

#166 Geekalot 10 år siden

nej han er ikke dum pga Man of steel :) han er dum for han ikke ga den nye startrek 10/5 :)
Gravatar

#167 Fredag 10 år siden

Lord Beef Jerky (164) skrev:
Delte Man Of Steel "i den grad" vandene? Jeg husker bedst en horde af anmeldelser der pegede på middelmådighed, med kun enkelte der drejede i en let positiv eller negativ retning.
Måske han mest tænkte på publikum, selv om jeg heller ikke finder det helt korrekt at påstå. Så deler alle film med bulder og brag nemlig vande stort set, gør de ikke?
Gravatar

#168 Kochie 10 år siden

#167:
Joda, og det var sådan set det, jeg mente. Jeg var ikke ude på at sammenligne Man of Steels modtagelse med eksempelvis Only god Forgives. Jeg fandt det bare interessant at påpege, fordi anmeldelsen blev søgt gjort til skueplads for anmelderens partiskhed. Det var også det, jeg var mindst interesseret i fortsat at diskutere, siden det jo er blevet vendt og drejet herinde. Jeg er mere interesseret i at høre, om Johan (og andre kritikere af filmen) har genset den for nylig og måske har ændret holdning?

Jeg kan sagtens følge en del af den kritik, filmen blev udsat for, men jeg finder så problemerne mindre i propertioner, og synes samtidig at Snyder overordnet set lavede en rigtig god film med et friskt fokus, jeg ikke havde regnet med fra en superheltefilm.
Gravatar

#169 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jeg synes i hvert fald mindre om filmen anden gang. Første gang jeg så den, var jeg nok under indflydelse af selskabet, der generelt set var positivt stemt, og blev lidt revet med af stemningen og endte på 6-7/10. Jeg husker dog tydeligt, hvordan jeg blev ved med at nævne kritikpunkter, som de andre var lidt ligeglade med. Anden gang virkede filmens problemer mere markante, og de sidste 45 minutters tid var direkte kedelige. 5-6/10 hvor jeg mest hælder til 5-tallet.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: