Disneys fjerde “Pirates of the Caribbean”-film forsætter seriens tradition med at træde vande på et ocean af biografgængernes hårdt tjente penge, alt imens visse af os (inklusive undertegnede) får lyst til at gå planken ud. Det er en langsommelig, rodet og triviel affære, som kun holdes oven vande af en fandenivoldsk Johnny Depp. I det mindste ser filmen fornem ud i HD, og den lyder endnu bedre. Til gengæld sætter det ringe ekstramateriale en tyk streg under det faktum, at det kun er fans, der bør investere i denne Blu-ray.
#41 Høegh 13 år siden
Det er faktisk filmens største svaghed (og eneste).
For det er ikke alle af de kendte ansigter som passer lige godt ind i helheden. Og det er desværre lidt med til, at bryde illusionen enkelte gange.
George Clooney, John Cusack, Woody Harrelson og John travolta, stikker fx uheldigt ud. Og de burde, i mine øjne, aldrig være blevet castet.
Men når det så er sagt, så ér 'The Thin Red Line' en helt eminent god film, med et fantastisk score. Og Nick Nolte, Jim Caviezel, Sean Penn, Elias Koteas og Ben Chaplin, spiller deres roller vanvittigt godt.
En af mine favorit Terrence Malick film.
#42 Collateral 13 år siden
Helt uenig. Havde ingen problemer med de store navne, der var blandet sammen med de mere ukendte.
#43 The Insider 13 år siden
#35, Zimmer har selv udtalt at han får en del frihed.
Ja, tilsyneladende ALT for meget! ;-)
#37, jeg er enig i, at Zimmers "fabrik" har spyttet en masse hæderlige talenter ud, samt en masse komponister, der lige så godt kunne være dæknavne for Zimmer. Desuden giver jeg ikke meget for Ridley Scotts musikalske smag efterhånden - scoret til "Robin Hood" var nok det mest anonyme score, jeg har lagt øre til i en amerikansk storfilm i årevis. Jeg ved bare, at jeg havde middag med en komponist i USA, som personligt kendte flere af folkene, der arbejder under Zimmer, som skulle betale dyre domme for overhovedet at få lov til at være der (til dels fair nok, de får jo også et boost ud af det), men som samtidigt skal aflevere en kæmpe del af deres profit til Zimmer.
Der er ingen tvivl om, at Zimmer er god til at kreditere, men han er også god til at skaffe sig "kredit", uanset hvad han så selv hævder i interviews og lign. ;-) Og det er selvfølgelig ikke nogen faktor i mit forhold til mandens musik - det er jo to helt separate ting. Jeg skal heller ikke kunne sige, hvad der er 100% sandfærdigt, men jeg synes trods alt, at både hans personlighed og musik efterhånden indikerer, at han nærmere er en forretningsmand end kunstner efterhånden :-)
#44 BN 13 år siden
Ja, hvis afgrunden ligger den vej.
#45 Michael Andersen 13 år siden
Hvordan tingene hænger sammen finansielt skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige, men på den kunstneriske front vil jeg sige han er gavmild. I gamle dage brugte de store filmkomponister også medhjælpere til at skrive musik for sig. Forskellen var at de forblev ghostwritere og Zimmer giver dem kredit. I min verden er det det modsatte af at tage æren for noget :)
#46 MOVIE1000 13 år siden
#47 The Insider 13 år siden
#48 MOVIE1000 13 år siden
#49 Bony 13 år siden
A'hva?
#50 MOVIE1000 13 år siden
:) Sparer en for en cykel tur i regnvejr til det lokale bibliotek.
Man kan også låne film på denne side.
Man kan blandt andet låne Hævnen, The American, The Machinist og meget meget mere.
http://www.filmstriben.dk/fjernleje/