Disneys fjerde “Pirates of the Caribbean”-film forsætter seriens tradition med at træde vande på et ocean af biografgængernes hårdt tjente penge, alt imens visse af os (inklusive undertegnede) får lyst til at gå planken ud. Det er en langsommelig, rodet og triviel affære, som kun holdes oven vande af en fandenivoldsk Johnny Depp. I det mindste ser filmen fornem ud i HD, og den lyder endnu bedre. Til gengæld sætter det ringe ekstramateriale en tyk streg under det faktum, at det kun er fans, der bør investere i denne Blu-ray.
#11 moulder666 13 år siden
#12 MOVIE1000 13 år siden
Video 5/6
Audio 6/6
Ekstramateriale 2/6
= 2/6 ???
Er ked af at bringe den diskution på banen igen, men burde den ikke have fået en højere karakter for den gode lyd og billed?? Eller tæller karakteren for filmen kun??
Jeg var nogenlunde glad da jeg kom ud af biografen, men der bare en del i filmen der ikke fungere og som gør den langtrukket, men som POTC-fan skal den hjem på BD før eller siden.
#13 The Insider 13 år siden
#14 nitinkadk 13 år siden
PotC-filmene er klart bedst første gang man ser dem. Ved flere gensyn bliver de lettere kedelige :(
#15 MOVIE1000 13 år siden
#16 IK 13 år siden
Jeg kan ikke forstå, hvorfor anmelderens vurdering af filmen skal vægte så meget af helhedsvurderingen. Det er i sidste ende en subjektiv vurdering, så jeg kan ikke se hvorfor den skal være så altafgørende. Bør det ikke mere være de objektive ting som den tekniske side og ekstramaterialet? For hvis filmen fik 6/6, ville du sikkert give udgivelsen 5/6 eller 4/6. Bare nysgerrig. :)
#17 The Insider 13 år siden
Der er selvfølgelig langt flere tilfælde, hvor alle er enige, men vi er alle bare mennesker, der baserer vores mening på, ja... Vores egne, menneskelige fornemmelser. Og når det kommer til ekstramateriale, er det heller ikke objektivt. Det kan jo også være enormt forskelligt, hvad man synes er underholdende/informativt ekstramateriale, nøjagtig som det er med selve filmene.
Anyhow... :-) Naturligvis er AV-præsentationen en vigtig faktor, og jeg har tidligere anmeldt udgivelser, hvor filmene har været glimrende, men hvor lyden/billedet har været så ringe, at den endelige vurdering er dykket markant - f.eks. på Grace is Gone. I sidste ende er det jo et spørgsmål, som den enkelte anmelder selv må stage stilling til, men for mit vedkommende er selve filmen og ekstramaterialet det, der vægter højest, for ekstramaterialet er decideret indhold, som kun udgivelsen kan levere og derfor er et væsentligt trækplaster, og eftersom det samtidigt er svært at sætte pris på en udgivelse som helhed, hvor filmen er dårlig - som f.eks. med "Pirates 4", der jo er direkte distraherende dårlig ;-)
Med andre ord: Det kommer an på den enkelte anmelder, dette er mit personlige forhold til vægtskålen, og så er det selvfølgelig helt fair, hvis andre har det anderledes :-)
#18 bhs 13 år siden
Hvilket udstyr har du egentlig under påvisning af film? Både mht til billed og lyd.
#19 Lars.dk 13 år siden
#20 The Insider 13 år siden