“Pirates of the Caribbian: Ved verdens ende” er bedre end forgængeren, selvom filmen fortsætter i præcis samme spor. Der sker ufatteligt meget, og actionscenerne er fantastiske, mens der ikke bruges tid på karakterudvikling og psykologi. Det er, hvad man kan kalde et flot, men pointeløst eventyr.
#91 Bony 17 år siden
#92 filmz-jeangrey55 17 år siden
#93 Bony 17 år siden
#94 filmz-Bruce 17 år siden
Så istedet for at vi, publikum, får muligheden for at vende og dreje de mange potentielle humoristiske situationer, så får vi dem serveret i adstadigt tempo på samlebånd. Uden indlagt magisk fordøjelsespause, bliver det svært at skelne A fra B og man ender op med en mæthed som efter et McDonald måltid, der utilfredsstillende hurtigt fortager sig, så man uundgåeligt må stille spørgsmålstegn ved kvaliteten af det indtagede.
Som en regulær swashbuckler film, med fokus på flot billed, lyd og spektakulære effekter burde dette være en drengedrøm. Men desværre føles det blot som 11 kvarters ekstra 2'er, udstillende instruktørens usikkerhed og falden på halen for Hollywoods laveste fællesnævnere udi mainstream genren.
Bevar mig vel, det er ikke dårligt. Det er underholdende. Men det burde man ikke stille sig tilfreds med, når dette nemt kunne og burde have været trilogi'en over alle swashbuckler film.
Der var mange mindeværdige øjeblikke og gode karakterer, men jeg har desværre svært ved at huske dem!
Film: 6/10
#95 filmz-Freddy-Boy 17 år siden
En ting jeg synes var irriterende var
#96 NOWhere 17 år siden
Håber det er det klip, jeg tror, det er!
EDIT: Never mind, fandt det selv. Øv et fesent klip!!
#97 myshkin 17 år siden
I må meget gerne skrive det til mig :)
Var inde og se den i går, men gik da rulleteksterne begyndte. Havde sgu købt en mellem sodavand i imperial og skulle allerede lade vandet fra da filmen begyndte.. damn. Min bror så det heller ikke.
Jeg giver 3/6
Må indrømme, at jeg kedede mig en smule undervejs i filmen. Men jeg elsker dog Barabossa. Rush er genial i den rolle.
- internet anonymous
#98 filmz-Aras 17 år siden
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#99 filmz-Bruce 17 år siden
[url= efter rulleteksterne[/url]
#100 myshkin 17 år siden
Jaja, det var da
- internet anonymous