“Pirates of the Caribbian: Ved verdens ende” er bedre end forgængeren, selvom filmen fortsætter i præcis samme spor. Der sker ufatteligt meget, og actionscenerne er fantastiske, mens der ikke bruges tid på karakterudvikling og psykologi. Det er, hvad man kan kalde et flot, men pointeløst eventyr.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 Bony 17 år siden

#90, #89 -

Det giver heller ikke nogen videre mening at han slår den ihjel. Synes det var lidt tamt at den pludselig var fjernet og ingen sagde noget om hvordan den var død, i det mindste.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#92 filmz-jeangrey55 17 år siden

dør davey jones eller ej
Gravatar

#93 Bony 17 år siden

#92 - Eftersom du først skal se den lørdag fatter jeg ikke helt hvorfor du vil vide det. Det var forresten butleren der var morderen. Så ved du det på forhånd. Og det gælder ALLE film.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#94 filmz-Bruce 17 år siden

Hold da op for et brag. Man kan sige meget, men der er sket meget siden 1'eren. Gore Verbinski er åbenbart så usikker på sine egne evner, at han hellere vil prøve på at drunkne os i et overflødighedshorn af audio- og visuelle effekter, tilsat et bombastisk Hanz Zimmer score, end at tro på at de mange indslag lever op til det ønskede.

Så istedet for at vi, publikum, får muligheden for at vende og dreje de mange potentielle humoristiske situationer, så får vi dem serveret i adstadigt tempo på samlebånd. Uden indlagt magisk fordøjelsespause, bliver det svært at skelne A fra B og man ender op med en mæthed som efter et McDonald måltid, der utilfredsstillende hurtigt fortager sig, så man uundgåeligt må stille spørgsmålstegn ved kvaliteten af det indtagede.

Som en regulær swashbuckler film, med fokus på flot billed, lyd og spektakulære effekter burde dette være en drengedrøm. Men desværre føles det blot som 11 kvarters ekstra 2'er, udstillende instruktørens usikkerhed og falden på halen for Hollywoods laveste fællesnævnere udi mainstream genren.

Bevar mig vel, det er ikke dårligt. Det er underholdende. Men det burde man ikke stille sig tilfreds med, når dette nemt kunne og burde have været trilogi'en over alle swashbuckler film.

Der var mange mindeværdige øjeblikke og gode karakterer, men jeg har desværre svært ved at huske dem!

Film: 6/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#95 filmz-Freddy-Boy 17 år siden

Ja, jeg synes det hvde potentialet til at blive noget virkeligt specielt, men istedet blev det sådan noget special effects marmelade sjov.. Men Jack Sparrow synes jeg var virkelig sjov i den, og det var næsten de 80 kr værd at se ham alene :P
En ting jeg synes var irriterende var
Hvor skal alle piratskibene og East-indian trading company skibene bare stå at heppe på, at the Black Pearl og Davy Jones' skib kæmper? Det havde da været langt federe med et kæmpe søslag hvor alle fyrede mod alle :P
Gravatar

#96 NOWhere 17 år siden

Er der nogen, der gider skrive, hvad der sker efter rulleteksterne?? Jeg sad og ventede, men endte med at måtte ud og pisse (lang film), så jeg så det ikke...

Håber det er det klip, jeg tror, det er!

EDIT: Never mind, fandt det selv. Øv et fesent klip!!
Gravatar

#97 myshkin 17 år siden

I må meget gerne skrive det til mig :)

Var inde og se den i går, men gik da rulleteksterne begyndte. Havde sgu købt en mellem sodavand i imperial og skulle allerede lade vandet fra da filmen begyndte.. damn. Min bror så det heller ikke.

Jeg giver 3/6

Må indrømme, at jeg kedede mig en smule undervejs i filmen. Men jeg elsker dog Barabossa. Rush er genial i den rolle.
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#98 filmz-Aras 17 år siden

Hvor kan man se det klip henne..?
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#99 filmz-Bruce 17 år siden

Spoiler:

[url= efter rulleteksterne[/url]
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#100 myshkin 17 år siden

Tak, Bruce den Almægtige ;P

Jaja, det var da
meget sødt. Det må være deres knægt, eller hvad? Det ligner ellers ham, som sang i starten af filmen og som blev hængt..
.
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous

Skriv ny kommentar: