“Pirates of the Caribbian: Ved verdens ende” er bedre end forgængeren, selvom filmen fortsætter i præcis samme spor. Der sker ufatteligt meget, og actionscenerne er fantastiske, mens der ikke bruges tid på karakterudvikling og psykologi. Det er, hvad man kan kalde et flot, men pointeløst eventyr.
#131 akerman 17 år siden
Ang. filmen: Kæft en gang bras. Rodet, overfyldt, overgearet, plat. 5/10.
#132 filmz-Darkxs 17 år siden
Filmen er nu okay, i et mega hit men okay.
Kampen mod Davy Jones er meget sjov, spændende, gribende og overæskende. Ellers er rasten lidt ligegyldigt.
Men det er sker med kraken er en tam måde at få den ud af historien på, og hvorfor har man ikke hørt om det så kaldte pirat råd?
Men man kan jo håbe at den næster bliver bedre og får den samme stil som 1'eren. Jeg har læst på en side på nettet at der er blevet skrevet kontrakt for en 4'er og slutningen ligger klart op til det!
5/6
#133 filmz-calonius2 17 år siden
#134 mini_jette 17 år siden
#135 filmz-bullettooth 17 år siden
#136 Pytter 17 år siden
2/6
Jeg synes nu at de 2 første var meget hyggelige, ikke specielt gode, men klart bedre end den fiasko af en 3'er.
#137 filmz-Xeno 16 år siden
Pirates 3 er simplethen det størst gang lort jeg har set. Det er mystisk hvordan de samme mennesker kan stå bag 1eren og 2eren som var geniale, 1eren især og så disker de op med det her???. Depp's Capt Jack bliver reduceret til comic relif på
linie med bifigurene, Barbossa bliver hvad Sparrow var i 1eren, der bruges alt for meget tid på Will Turner's søgen på identitet og den ligegyldige, kedelige og utroværdige "romance" mellem ham og Elizabeth Swann, som for øvrigt ender med en rigtig køns-diskriminerende slutning.
Orlando Bloom må være en af de dårligste skuespillere nogen sinde. Det er mere interesseant at glo på en væg. Hvis Elizabeth havde endt sammen med Sparrow og været pirat Konge/Dronning så havde det været mere passende. Men næ nej, vi skal have den lille husmor som trofast venter på sin mand, men deres lille snotunge.WTF???
Man sidder i næsten 40 minutter og venter på capt Jack,som, da han endelig dukker op, er blevet en dårlig kopi af sig selv.
Effekter er der nok af for at skjule at der absolut ingen historie er, plottet eller mangel på samme en hullet som en Schweiser-ost.Depp, Rush, Nighy, alle de dygtige skuespillere bliver spildt så vi alle kan blive pint med Orlando Blooms elendige "skuespil". Åbenbart har nogen insisteret på at idioten Turner må og skal være helt og midtpunkt. Fuldstændig tåbeligt når det faktisk er Sparrow folk går ind for at se.
Og pinagtihederne ville ingen ende tage: mini Jacks, King Kong Calypso, den latterlige og grinagtige kærligheds scene til slut mellem Mr Dead Beat Turner og Elizabitch Swann.
Slutningen må da tage prisen som en af de værste der længe er set og så skal der da lige lyde et tillykke til forfatterne for at skabe den mest elendige og lamme "wedding scene" på film.
Kort sagt, lort fra ende til anden.
Jeg er stor fan af Johnny Depp, men ikke engang han kan redde filmen og som fan af de 2 første film er det her en skuffelse som tog lang tid at komme over. Så absolut ikke noget jeg gider at bruge penge på. Mage til lort skal man sgu lede længe efter. Nu kan man bare håbe at Depp har fornuft nok i skallen til at løbe langt væk hvis de tilbyder ham en Pirates 4. Bare tanken gør mig dårlig.
Rant over!!!!!!
#138 BN 16 år siden
Øh, hvad? ... Hele filmen er faktisk én lang munter og uhøjtidelig joke, hvor der intet er der skal tages seriøst. Det samme gjaldt 1'eren og 2'eren. Det hele er jo en gang sjov og ballade - og det skal man altså ikke bruge nogen 'comic relief' til!
Eneste grund til at nogle ganske få af figurerne i trilogien optræder seriøse, er at det giver Jack Sparrow og andre mere komiske figurer noget at spille op til. Ja, det gør situationerne mere sjove - de grumme, grimme og grove pirater er altid mere farverige og muntre, når de stilles overfor selvhøjtidelige, stive, snobbede og overlegne (find selv på flere tillægsord) officerer og lignende fornemme folk ... Royal og militær korrekthed hos englændere stillet overfor vilde, uregerlige og oprørske pirater - det er nødvendige modpoler i en rigtig klassisk pirat-film.
Det her er eventyrkomedie fyldt med pjat, ironi og munterhed - virkelig dramatisk på den måde, at der virkelig står noget på spil, har denne røverhistorie aldrig været, og det har den heller ikke på noget tidspunkt prøvet at være. Nej selv når kanonerne brager og der fægtes og slås, er det gennemsyret af ironi og uhøjtidelig legesyge fra filmfolkenes side.
Orlande Bloom, som spiller perfekt i 'Ringenes Herre'-trilogien og 'Kingdom of Heaven', skal i 'Pirates of the Caribbeans' jo ikke agere spor andet end romantisk, glat flødebolle, præcist ligesom Dean Martin gjorde det i de gamle komedier med Jerry Lewis, og præcist ligesom den fjerde (eller femte?) af Marx Brothers gjorde det, mens Groucho, Chico og Harpo Marx rendte rundt og var fjollede på den virkelig morsomme måde.
Med andre ord: Orlando Bloom spiller rollen som den skal spilles. Det er ikke en interessant (snarere møgkedelig) rolle i forhold til Depp's småsnalrede, fimsede og sjove kaptajn (hvilket også gælder Keira Knightley's rolle), og derfor er det en utaknemmelig rolle. Og det vil det altid være at spille den pæne, fornuftige fyr i denne type film. ... Bloom er langt bedre i de førnævnte film, men det skyldes, at Will Turner-rollen ikke har meget at byde på.
Trilogien får 4 ud af 6 stjerner af mig.
#139 filmz-DocDoom 16 år siden
"Hvor bliver anmeldelsen af DVDen af???"
"Pirates 3 er simplethen det størst gang lort jeg har set."
Du har set den, og du synes den er røvdårlig. Hvorfor efterlyser du så endnu en anmeldelse? En dvd-anmeldelse med positiv beskrivelse af billedkvalitet og ekstramateriale får dig vel ikke til at købe en lortefilm på dvd?
#140 Musse93 16 år siden