“Pirates of the Caribbian: Ved verdens ende” er bedre end forgængeren, selvom filmen fortsætter i præcis samme spor. Der sker ufatteligt meget, og actionscenerne er fantastiske, mens der ikke bruges tid på karakterudvikling og psykologi. Det er, hvad man kan kalde et flot, men pointeløst eventyr.
#71 elwood 17 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#72 filmz-JON 17 år siden
#73 BossDanmark 17 år siden
Men glæd jer til Shrek 3 - den er super sjov. Så den i USA og blev IKKE skuffet.
Ulrich Thomsen som Peter i 'Blinkende Lygter'
#74 filmz-JON 17 år siden
#75 filmz-bullettooth 17 år siden
4/6
#76 enfilmnørd 17 år siden
Her er ihvertfald et klip jeg fandt på Youtube
Jeg beklager den dårlige kvalitet, og advarer samtidig mod spoilere
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#77 pulse83 17 år siden
Desværre syntes jeg ikke at selve filmen holder samme høje niveau som billedkvaliteten. Som nævnt tidligere i tråden er der alt for mange ligegyldige sidehistorier som blot forvirrer og trækker i langdrag, frem for at gavne filmen. Jeg kedede mig dog ikke i løbet af filmen, men savnede trods alt en smule mindre snak.
Filmen var til tider utroligt forvirrende, og det skal blive godt at få den genset på Blu-Ray i hjemmebiografens mørke, hvor film, efter min mening, nu engang opleves bedst.
Humoren i filmen var til gengæld herlig, og fungerede upåklageligt. Johnny Depp er selvsagt fremragende som Sparrow, men også Keira Knightley gør det fortrinligt og er vel også den aktør med mest screentime. Jeg syntes faktisk ikke at der er nogen af skuespillerne der falder igennem, men Depp og Knightley gør det bedst. Orlando Bloom er...Orlando Bloom.
Summa summarum er denne Pirates film ganske underholdende, men også ganske lang og ganske forvirrende. Jeg glæder mig til at kunne se alle tre Pirates film i forlængelse af hinanden, og se om det hjælper på forvirringen.
Film: 4/6
Billed: 6/6
Lyd: 4/6
#78 filmz-pandora 17 år siden
Det er en eksemplarisk anmeldelse af en film, som er en svær anmelderopgave: Det er en treér, man har masser af forventninger og fordomme, den er en genrefilm, og den er højt elsket og totalt hypet.
Det ville være meget nemt at falde i grøften når man anmeldte den: At rakke den ned pga. irritation, hype og skuffede forventninger, at hylde den ubetinget på fan-maner, eller at miste fokus fordi der var så meget, man føler man urde sige om den. Det styrer anmelderen klar af.
Jeg skal se dem i aften - måske er jeg endda enig med ham?
ps. det er indlæg som #59 der gør det værd at logge på nettet. :D
#79 filmz-Bruce 17 år siden
LOL, det må jeg give dig ret i ;)
#80 filmz-Bitcho 17 år siden