“Pirates of the Caribbian: Ved verdens ende” er bedre end forgængeren, selvom filmen fortsætter i præcis samme spor. Der sker ufatteligt meget, og actionscenerne er fantastiske, mens der ikke bruges tid på karakterudvikling og psykologi. Det er, hvad man kan kalde et flot, men pointeløst eventyr.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 elwood 17 år siden

#69 hehe ja jeg bemærkede også at der pludselig blev zoomet kraftigt ind på øjenen 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#72 filmz-JON 17 år siden

70: ok, men ikke desto mindre fungerer det bedre i traileren.
Gravatar

#73 BossDanmark 17 år siden

Nu har jeg set den og jeg må indrømme at jeg blev skuffet. Den er ganske enkelt for lang - fjern 45 min. og det ville hjælpe meget..... hvorfor skal film være så lange, når de har så lidt på hjertet........ og hvor er al charmen fra den første film - den her er så alvorlig....

Men glæd jer til Shrek 3 - den er super sjov. Så den i USA og blev IKKE skuffet.
"Jeg ska' ha' noget coke. Det ska' jeg da ha'. Det ska' jeg da haaaaa'"
Ulrich Thomsen som Peter i 'Blinkende Lygter'
Gravatar

#74 filmz-JON 17 år siden

73: Shrek: Så må den være bedre end den elendige 2'er.
Gravatar

#75 filmz-bullettooth 17 år siden

Gik ud fra biffen med en god følelse......ikke i den der super fede eurofoiske følelse efter at have set en rigtig fed film, der blæser en væk. Men alligevel havde jeg været godt underholdt. Ja, filmen kunne have været kortere.... eller? For en af de ting der irreterede mig ved 2érn var alle de små ubesvarede historier der blev sat igang, men det høre sig jo til i en 2ér. Og jeg syntes de blev pænt afsluttet i 3. film. Nye kom til, men ikke nogen der vil ødelægge seien hvis det skulle ske at der ikke kommer en 4. Jeg syntes faldepåhallenkomikken var dæmpet en smule, efter at have været skruet en tand for højt op i 2érn. Så den var tilbage på 1ér nivaeu.... så der har de nok lyttet til krittikerne. Set i lyset af hvor en central en del af historien Elisabeth er i 1éren syntes jeg ikke hun er overeksponeret i de efterfølgende film. Alt i alt syntes jeg Disney er kommet afsted med det der må være det sværeste i film branchen...at lave 2 opfølgere til en succes, hvor folk står i kø for at hejle de efterfølgende film ned....fordi de ikke er magen 1éren!!
4/6
--------- for rent ---------
Gravatar

#76 enfilmnørd 17 år siden

Fandt et rygte på nettet om et lille klip efter efter rulleteksterne. Den er vist god nok(eller også er det fake?):
Her er ihvertfald et klip jeg fandt på Youtube

Jeg beklager den dårlige kvalitet, og advarer samtidig mod spoilere
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#77 pulse83 17 år siden

Netop hjemvendt fra at have set den digitalt i Imperial. Endnu engang et bragende smukt billede.

Desværre syntes jeg ikke at selve filmen holder samme høje niveau som billedkvaliteten. Som nævnt tidligere i tråden er der alt for mange ligegyldige sidehistorier som blot forvirrer og trækker i langdrag, frem for at gavne filmen. Jeg kedede mig dog ikke i løbet af filmen, men savnede trods alt en smule mindre snak.

Filmen var til tider utroligt forvirrende, og det skal blive godt at få den genset på Blu-Ray i hjemmebiografens mørke, hvor film, efter min mening, nu engang opleves bedst.

Humoren i filmen var til gengæld herlig, og fungerede upåklageligt. Johnny Depp er selvsagt fremragende som Sparrow, men også Keira Knightley gør det fortrinligt og er vel også den aktør med mest screentime. Jeg syntes faktisk ikke at der er nogen af skuespillerne der falder igennem, men Depp og Knightley gør det bedst. Orlando Bloom er...Orlando Bloom.

Summa summarum er denne Pirates film ganske underholdende, men også ganske lang og ganske forvirrende. Jeg glæder mig til at kunne se alle tre Pirates film i forlængelse af hinanden, og se om det hjælper på forvirringen.

Film: 4/6
Billed: 6/6
Lyd: 4/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#78 filmz-pandora 17 år siden

Sikken en god og velskrevet anmeldelse, sober og velargumenteret, og med et godt overblik over en tilsyneladende meget overfyldt historie. Det er noget sludder, når nogen påstår at anmelderen sviner filmen til. Det gør han bestemt ikke - han påpeger sine kritikpunkter, vægter dem mod det positive, og lander på fire stjerner.

Det er en eksemplarisk anmeldelse af en film, som er en svær anmelderopgave: Det er en treér, man har masser af forventninger og fordomme, den er en genrefilm, og den er højt elsket og totalt hypet.

Det ville være meget nemt at falde i grøften når man anmeldte den: At rakke den ned pga. irritation, hype og skuffede forventninger, at hylde den ubetinget på fan-maner, eller at miste fokus fordi der var så meget, man føler man urde sige om den. Det styrer anmelderen klar af.

Jeg skal se dem i aften - måske er jeg endda enig med ham?

ps. det er indlæg som #59 der gør det værd at logge på nettet. :D
"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"
Gravatar

#79 filmz-Bruce 17 år siden

#78 ps. det er indlæg som #59 der gør det værd at logge på nettet. :D

LOL, det må jeg give dig ret i ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#80 filmz-Bitcho 17 år siden

Virkelig skidt film. Totalt rodet og ingen sammenhæng. Vil alt for meget og det bliver alt alt for meget. Overvejede at smutte i pausen...

Skriv ny kommentar: