Der synes at være en tendens til, at de film, som opnår kultstatus, sjældent er specielt gode. Ofte opnår de deres status pga. en uforglemmelig kiksethed, og efter denne anmelders mening er det netop, hvad der er sket for den originale “Predator” fra 1987. Det nyeste medlem af franchisen er derimod noget mere vellykket. Nuvel, det er ikke stor filmkunst, men som actionfilm er den rimeligt velfungerende, og man er fint underholdt hele vejen.
#51 filmz-Myrepip 13 år siden
#52 Gasivodo 13 år siden
Hvem vil med ind i Predator 1, ET! tråde, der findes og dér diskutere videre?
'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
#53 BN 13 år siden
Enig. Men så elsket vidt og bredt har jeg nu ikke indtryk af, at 'Predator' er. Den er f.eks. slet ikke at finde på imdb's top 250 over populære film. .... Jeg har mere indtryk af, at det blandt Arnold Schwarzenegger-fans er en af hans mest populære film, men denne fanskare er trods alt en noget snævrere kreds, set i forhold til det brede publikum.
#54 Gasivodo 13 år siden
COMMANDO burde være Imdb's etter over dem alle. NÅ.-/
Godt jeg IKKE er Arnold fan. Sikke en fanboy'isme!!!
'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
#55 filmz-ab 13 år siden
Eks.. Han slog op da han forlod filmz :-)
#56 Djarnis 13 år siden
Klassiker eller ej, så findes der ganske enkelt ikke brugbare argumenter for, at Predator skulle være direkte stinkende elendig og uforglemmelig kikset?!
#57 filmz-ab 13 år siden
Helt enig..
#58 BN 13 år siden
Enig.
#59 HonoDelLoce 13 år siden
I second that :) Selv min kæreste synes Predator var en af de bedste action-film, hun har set..
Og den havde ellers ikke meget kørende for sig, når det kom til at gøre sig populær over for hende..
1. Hun har aldrig forstået fascinationen af Arnold.
2. Hun har aldrig forstået fascinationen af action-film.
3. Hun HADER film om aliens..
4. Hun kan nærmest ikke tåle at se film, der er ældre end årtusind-skiftet..
Heldigvis er jeg så småt ved at få hende omvendt på alle punkter (på nær lige det første....) :)
#60 Djarnis 13 år siden
Der er meget arbejde, fat mod;-)