Der synes at være en tendens til, at de film, som opnår kultstatus, sjældent er specielt gode. Ofte opnår de deres status pga. en uforglemmelig kiksethed, og efter denne anmelders mening er det netop, hvad der er sket for den originale “Predator” fra 1987. Det nyeste medlem af franchisen er derimod noget mere vellykket. Nuvel, det er ikke stor filmkunst, men som actionfilm er den rimeligt velfungerende, og man er fint underholdt hele vejen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 HonoDelLoce 13 år siden

Djarnis (60) skrev:
59# Ååh nej!! Er den gammel, SÅ er den dårlig!! Er det ikke fra den virkelige verden, Så er den endnu værre...

Der er meget arbejde, fat mod;-)

Jeg ser det som et stort fremskridt, at jeg fik hende til at indrømme, at hun synes om Predator ! :)

Ydermere har jeg fået hende ret hooked på science fiction, som jeg ser som et elegant binde-led til lidt mere action-prægede film :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#62 BN 13 år siden

honodelloce (59) skrev:
I second that :) Selv min kæreste synes Predator var en af de bedste action-film, hun har set..

Man vil altid kunne finde NOGLE der kan lide en bestemt film, også 'Predator' - der er f.eks. MIG, og min kone ville sikkert også kunne lide den. Meeeeeen familie eller venner er jo ikke helt nok til at udgøre "det brede publikum". ;-)

(Med "det brede publikum" mener jeg jo flertallet.)

På imdb's top 250, som er en popularitets-liste, finder man to actionfilm fra 1980'erne 'Die Hard' og 'Aliens', og måske er der flere (har kun lige skimmet listen). Men 'Predator' er der ikke.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#63 HonoDelLoce 13 år siden

BN (62) skrev:
Man vil altid kunne finde NOGLE der kan lide en bestemt film, også 'Predator' - der er f.eks. MIG, og min kone ville sikkert også kunne lide den. Meeeeeen familie eller venner er jo ikke helt nok til at udgøre "det brede publikum". ;-)

(Med "det brede publikum" mener jeg jo flertallet.)

På imdb's top 250, som er en popularitets-liste, finder man to actionfilm fra 1980'erne 'Die Hard' og 'Aliens', og måske er der flere (har kun lige skimmet listen). Men 'Predator' er der ikke.

Nej, men find du så en person til mig, der ene mand kender nok folk til at kunne tale med om "det brede publikum" ;)

Jeg nævner det som en indikator for, at filmen i hvert fald tiltaler folk, der på ingen måde er Arnie-fanboys.. Det burde ikke være nødvendigt at skrive, at den ikke tiltaler ALLE FOLK I HELE VERDEN!!! ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#64 BN 13 år siden

honodelloce (63) skrev:
Jeg nævner det som en indikator for, at filmen i hvert fald tiltaler folk, der på ingen måde er Arnie-fanboys..

Det har du ret i - jeg er heller ikke selv Arnold-fan. (Jeg er derimod Terminator-fan, og heri var Arnold perfekt.)

honodelloce (63) skrev:
Det burde ikke være nødvendigt at skrive, at den ikke tiltaler ALLE FOLK I HELE VERDEN!!! ;)

Næh ... nu var det så heller ikke "ALLE FOLK I HELE VERDEN" jeg sigtede til med ordet "flertallet". .... Er der noget der hedder "ALLETALLET", altså ligesom der er noget der hedder "flertallet"? hehe
Gravatar

#65 filmz-ab 13 år siden

Nu er imdb vel ikke KUN den evigt gyldige liste, med alle populære film på. Den indeholder altså stadig kun 250 film.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#66 HonoDelLoce 13 år siden

BN (64) skrev:
Næh ... nu var det så heller ikke "ALLE FOLK I HELE VERDEN" jeg sigtede til med ordet "flertallet". .... Er der noget der hedder "ALLETALLET", altså ligesom der er noget der hedder "flertallet"? hehe

Overdrivelse kan have været brugt..

But nitpick away, my friend ;)
Gravatar

#67 filmz-ab 13 år siden

Bn:

Du holder ikke hvad du lovede. Du burde søge ind i politik :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#68 BN 13 år siden

ab (67) skrev:
Bn:

Du holder ikke hvad du lovede. Du burde søge ind i politik :-)

Med hensyn til hvad? Min liste? ... Tjah, en ond cocktail bestående af frostvejr, hovedpine, busforsinkelser, overarbejde, tidsnød, regulering af privatøkonomi, overnattende barnebarn og et generelt nul energi-niveau har sat mig ud af spillet. Jeg satte mig mandag aften for at skrive placeringerne 200-181, men jeg kunne simpelthen ikke samle tankerne. Og igår havde jeg ingen tid. .... Så det er blevet ved småkommentarerne her i de seneste 2-3 dage. Suk!
Gravatar

#69 BN 13 år siden

honodelloce (66) skrev:
But nitpick away, my friend ;)

Så gerne! Altid til tjeneste. ;-D
Gravatar

#70 BN 13 år siden

ab (65) skrev:

Nu er imdb vel ikke KUN den evigt gyldige liste, med alle populære film på. Den indeholder altså stadig kun 250 film.

Apropos dette, så kan det være, der er andre af de mest anerkendte lister der har 'Predator' med, eller hvad?

Skriv ny kommentar: