Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.
Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.
Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.
#121 HonoDelLoce 12 år siden
#122 elwood 12 år siden
Tror ikke jeg har set mange cirkus aber.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#123 Twister 12 år siden
Du kan vist også godt tilføje 4 -5 stykker mere til dem der ligeledes havde en meget blandede oplevelse af filmen: Utyske, Therien, Jokerzreailty, steadie07, Tiany og Insider er alle brugere der har meldt deres blandede følelser overfor filmen. Og vi på denne fløj har selvfølgelig ret ;)
Ej, det er selvfølgelig smag og behag. Dem der synes filmen er fantastisk misunder jeg et eller andet sted, for jeg ville virkelig gerne have elsket denne film.
#124 Twister 12 år siden
Jeg har desværre ikke statistik over hvor mange cyklende cirkusaber der optræder verden over. så jeg må være der et ordenligt svar skyldig ;)
#125 elwood 12 år siden
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#126 Babo84 12 år siden
Hehe! Nu skal du ikke være så hård ved dig selv :) Men jeg er da lidt overrasket over du finder manusset så velskrevet. Men okay.
Mht. Coen's, så var det slet ikke for at sammenligne den med NCFOM. Men for at pointere, at man godt kan slippe afsted med et sparsomt manus, der overlader meget stof til efter processen, uden at nødvendigvis at give alt væk. Og den finder for mig en god balance, modsat Prometheus.
Jeg kan godt lide at snakke film, og siden filmen er en "nyhed", og jeg gerne vil høre folks mening, og udveksle et par ord, så er det vel ok. Også selvom jeg skrive nogle ting igen, men der bliver også ved at poppe ting om, jeg ikke bryder mig om, og så er filmz jo et godt sted og komme af med "vreden" :)
#127 Babo84 12 år siden
Jeg kan også se, at flere på kino's hjemmeside også er skuffede. Og de danske aviser er også fra 3-4 stjerner, hvilket godt nok ikke er prangende for en hypet Scott film, hvor han er på sin hjemmebane. Og de positive anmeldelser der har været, så går noget af kritikken igen føler jeg, og ingen siger vel filmen er "great". Men okay. Det spændende er vel sin egen oplevelse og argumentation.
#128 Therien 12 år siden
#129 BN 12 år siden
I know. Det var derfor jeg skrev "bl.a.". :-)
hehe
#130 BN 12 år siden
Done. ;-)
Jeg har ikke set 'Sunshine', så derfor er jeg lykkeligt uvidende om, hvorvidt dette er godt eller skidt. ;-)