Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.
Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.
Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.
#131 McPeter 12 år siden
Jeg har bestilt plads på række 7-8 stykker ud af 15. Plejer at være bedst at sidde midt i eller lidt foran midten til 3D film har jeg hørt. I Imperial plejer det at være ca. 8-11, hvor jeg til 2D film plejer at sidde på 13-15.
#132 mbelholm 12 år siden
- I filmen hvor de to tosser bliver efterladt inde i grotten ved det kæmpe hoved, bliver den ene angrebet af en underlig slange, og den anden bliver tilsmurt af syre.
Ham med syre bliver forvandlet til en zombie ligne monster - hvor imod ham med slangen dør, og der sker ingenting ?..
- Eller gøre der ?
For senere i filmen hvor den underlige blæksprutte kommer ud af Noomi Rapace's mave, får fat i den Space Jocker, og får placeret et æg i dens mave, og ud kommer en Alien.
Burde der ikke også komme noget ud af den fyr's mave som bliver angrebet af den slange ??
For det undre mig enormt meget, at det lige præcist er den Space Jocker som er den eneste som bliver angrebet fysisk af en alien, hvor imod alle de andre bliver smittet af noget som ligner syre eller bakterier, også sker der ingenting med ham gutten som bliver angrebet af den slange.
- Og en anden ting
Tror i at Michael Fassbender, fortæller Noomi Rapace at han var skyld i at hendes kæreste blev smittet, og derved at hun også selv blev smittet, eller tro i at han tier og ikke fortæller noget?.
#133 Michael Andersen 12 år siden
Who's next? :)
#134 elwood 12 år siden
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#135 Michael Andersen 12 år siden
#136 elwood 12 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#137 Therien 12 år siden
#138 Richard Burton 12 år siden
#139 Michael Andersen 12 år siden
#140 Highland Park 12 år siden