Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.
Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.
Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.
#151 Babo84 12 år siden
Det er vist Bruce der anbefaler "blue magic" eller khat, og siden du kender ham, ja så... :)
#152 metabolid 12 år siden
#153 Lord Beef Jerky 12 år siden
Hvad synes Kruse og Highland Park om filmen? Det er dem, jeg oftest er enig med.
#154 Ericmase 12 år siden
#155 elwood 12 år siden
Flot gået modedreng, du Bjerrehus, du nævner Aliens som din ynglings Ridley Scott film.
Hende intervieweren, har dog en ganske irreterende måde og sige Prometheus på, de to gange hun siger det lyder det som om de har brugt det samme lydklip 8-)
00:25 Jeg fandt Holger! hvad har jeg vundet?
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#156 Kruse 12 år siden
#157 Jb-film 12 år siden
Der er ved at være en ren 3D-åbenbaring :-)
#158 Richard Burton 12 år siden
Jeg skal se hvad jeg kan gøre :) Netop hjemvendt og nu siddende med en kold øl. Nu har jeg 3 takes i hovedet og nu må jeg se, hvad jeg kan "finde på" :) Det kan godt tage sin tid, men tak da, for at se frem til den :)
#159 elwood 12 år siden
Du får det til og lyde som om det er en tv udsendelse 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#160 Richard Burton 12 år siden