Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.

Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.

Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#181 The Insider 12 år siden

Og hvem ved?! Måske kan den forringede teknologi forklares med endnu en finanskrise engang i det 22. århundrede :-)
War. War never changes.
Gravatar

#182 misuma 12 år siden

Jeg bilder mig selv ind at skibet i Alien er et "industri-fartøj" og i teorien kan være tussegammelt...meget tussegammelt.

Ødelæg det ikke for mig!
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#183 Babo84 12 år siden

Ericmase (178) skrev:
Jeg tror allerede på at "Prometheus" kan blive nomineret for bedste visuelle effekter, lydredigering og lydmixing til det næste Oscar-show! You agree with me Filmzere??

Sikkert effekter, men sjovt nok husker jeg ikke noget særligt lydmix/lydredigering. Nogle scener I tænker på?
Gravatar

#184 Michael Andersen 12 år siden

Therien (144) skrev:
Det bliver du vist nød til! :) Jeg har fra flere steder hørt at Klovborg skulle være turen værd, så nu tager jeg den sgu!

El vez (171) skrev:
MA, kan du arrangere en visning i 2. uge af Juli? ;D

Send mig bare en besked, og så ser vi på det :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#185 Babo84 12 år siden

Hvad synes du om filmen, Michael? :)
Gravatar

#186 buddinge 12 år siden

Årets første og største skuffelse. 3/6.. kun billede,lyd og kulisserne reddede dette makværk.

I Want My Alien Back!
Honestly, have you ever seen anything like this?
Gravatar

#187 Michael Andersen 12 år siden

Jeg synes det er en suveræn film, så jeg skynder mig over i den modsatte lejr af dig, Babo :)
Gravatar

#188 MMB 12 år siden

Michael Andersen (187) skrev:
Jeg synes det er en suveræn film, så jeg skynder mig over i den modsatte lejr af dig, Babo :)

Hvordan rangerer du den så 3D-mæssigt?
Gravatar

#189 Michael Andersen 12 år siden

Helt i toppen sammen med bl.a. "Avatar", "Hugo" og "Tron Legacy".
Gravatar

#190 MMB 12 år siden

Michael Andersen (189) skrev:
Helt i toppen sammen med bl.a. "Avatar", "Hugo" og "Tron Legacy".

Fremragende! :)

Skriv ny kommentar: