Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.
Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.
Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.
#181 The Insider 12 år siden
#182 misuma 12 år siden
Ødelæg det ikke for mig!
#183 Babo84 12 år siden
Sikkert effekter, men sjovt nok husker jeg ikke noget særligt lydmix/lydredigering. Nogle scener I tænker på?
#184 Michael Andersen 12 år siden
Send mig bare en besked, og så ser vi på det :)
#185 Babo84 12 år siden
Hvad synes du om filmen, Michael? :)
#186 buddinge 12 år siden
I Want My Alien Back!
#187 Michael Andersen 12 år siden
Jeg synes det er en suveræn film, så jeg skynder mig over i den modsatte lejr af dig, Babo :)
#188 MMB 12 år siden
Hvordan rangerer du den så 3D-mæssigt?
#189 Michael Andersen 12 år siden
Helt i toppen sammen med bl.a. "Avatar", "Hugo" og "Tron Legacy".
#190 MMB 12 år siden
Fremragende! :)