Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.

Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.

Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#251 elwood 12 år siden

Tror Klovborg blir belejret til Hobitten 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#252 Troels 12 år siden

SIR Ridley Scott (213) skrev:
Og blev endelig færdig på "mit take" af filmen:

Anmeldelse af Prometheus

Virkelig spændende læsning, du er virkelig god til at skrive :) Glæder mig til at se scenen med David som sætter sig i stolen igen !
Gravatar

#253 Richard Burton 12 år siden

elwood (251) skrev:
Tror Klovborg blir belejret til Hobitten 8-)

Ja det bliver interessant. Klovborgs befolkningstal 3-dobles den dag :)

Troels (252) skrev:
Virkelig spændende læsning, du er virkelig god til at skrive :) Glæder mig til at se scenen med David som sætter sig i stolen igen !

Mange tak skal du have :) Ja, hold øje med ham. Det er ubetaleligt :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#254 Riqon 12 år siden

The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#255 Kaversmed 12 år siden

#247 og #250

Jeg melder mig i truppen her. 9/10! Så den i fredags og blev nødt til at tage ind dagen efter for at gense den :D
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#256 Therien 12 år siden

# 252, 253

En anden sjov detalje.. Hvis ikke jeg husker helt forkert, så smiler David da han får hovedet rykket af :)
Gravatar

#257 misuma 12 år siden

Therien (256) skrev:
# 252, 253

En anden sjov detalje.. Hvis ikke jeg husker helt forkert, så smiler David da han får hovedet rykket af :)

Han smiler da han aes i håret, 2 sekunder efter gør han ikke.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#258 misuma 12 år siden

Et spørgsmål

Da David åbner anden port, ser man noget som ligner melorme på jorden. Er det disse som udviklede sig til "slangerne" efter de kom i berøring med det sorte stads?
Gravatar

#259 misuma 12 år siden

Fassbender omkring sin rolle som David.

http://www.shocktillyoudrop.com/news/167825-interv...
Gravatar

#260 Therien 12 år siden

Ah! Øv...

Skriv ny kommentar: