Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.

Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.

Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#291 BN 12 år siden

The Insider (290) skrev:
#269, jeg har set, at Bet365 har lanceret odds på din "Prometheus"-bedømmelse!

10/10 - 1.90
9/10 - 1.25
8/10 - 1.85
7/10 - 3.50
6/10 - 8.00
5/10 eller derunder - 35.00

:-D

Mjah, nu har jeg ikke en dyt forstand på odds og de dermed forbundne tal, så en nærmere uddybning skal være velkommen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#292 Kruse 12 år siden

#291: Det er hvor mange gange man får pengene igen ved at oddse nogle penge på den pågældende karakter.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#293 BN 12 år siden

Kruse (292) skrev:
#291: Det er hvor mange gange man får pengene igen ved at oddse nogle penge på den pågældende karakter.

Aha. Jeg var ved at gætte på, at de sigtede til noget med procentvis chance. ... Well, det er da godt at jeg måske kan gøre nogen fra Bet365 rige! ;-D
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#294 doom WAD 12 år siden

Jeg vil give 3/6 stjerner. Jeg synes, at det var en rodet affære. Der var alt for mange løse ender, rodede afslutninger og ubesvarede spørgsmål. Det er fint, at man overlader visse ting til publikum at gætte og tænke videre over; det lod blot til at være utiltænkt her. Jeg kunne ganske enkelt ikke se den store sammenhæng i denne film; fra ende til anden.
Gravatar

#295 the_paki_don 12 år siden

Har du læst nogen af de ting, der er på nettet, som måske kunne gøre det klart? Har set en del, der har brokket sig over ting, som de enten ikke forstod, fordi de ikke fangede det eller havde forventet noget andet...
Gravatar

#296 Åkepool 12 år siden

Er for ikke så længe siden kommet hjem fra Imperials mørke og det er med et tilfredshedens smil på læben.

8/10 for en fornøjelse af en film.

Og jeg er på the_paki_don's side i teknologi-kampen.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#297 doom WAD 12 år siden

#295 Jeg gider ikke skulle læse på nettet for at fuldende en filmoplevelse.
Gravatar

#298 the_paki_don 12 år siden

Det er bare synd, at du tager på nettet for at vurdere en filmoplevelse, du måske ikke fuldt ud har forstået.

Jeg gik selv fra at være en svag 4/6 til en meget stærk 4/6, på vippen til 5/6, fordi jeg har set den to gange og har kigget på andres vurderinger og tanker til at kunne forstå den.

Jeg ser det ikke som et svaghedstegn for en film, at jeg har brug for lidt hjælp fra et eksternt virkemiddel som nettet. Jeg har oplevet, at andre brugeres oplevelser med filmen og tanker om den har forstærket min egen.

Det har ikke noget særligt nødvendigvis med Prometheus at gøre. Jeg gik da også på nettet for at være helt sikker på, om 1/6 stjerner var fair nok at give "Time Machine". :)
Gravatar

#299 Troels 12 år siden

Så går turen til klovborg aften for at gense prometheus. Har set den i master image formatet, men glæder mig meget til at se hvad dolby 3D formatet kan præstere!
Gravatar

#300 Richard Burton 12 år siden

#299 Ser frem til at høre om din oplevelse :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: