Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.

Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.

Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#301 Richard Burton 12 år siden

Roger Ebert skal åbenbart ikke nyde noget af at tage fejl om nogle år.

4/4 Til Prometheus

Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#302 Babo84 12 år siden

Den hjerneblødning er der vist stadig hos ham, hva? :)
Gravatar

#303 IK 12 år siden

Peter Travers - 3/4 til Prometheus. Jeg hælder mere over til denne anmeldelse.

http://www.rollingstone.com/movies/reviews/prometh...
Gravatar

#304 Babo84 12 år siden

De er noget mildere i USA ved filmen :) Men indtil videre 65 på metascore og kun Ebert der giver fuldt hus. RT står på 75% med 7.0 i avrage-rating, men der er stadig mange anmeldelser tilbage.
Gravatar

#305 Troels 12 år siden

så er vi kommet hjem fra Klovborg kino, og sikke en fantastisk tur. Først får vi en fantastisk rundvisning i biografen af Michael, det var klasse!. Derefter det vi kom for, at gense prometheus. Og sikke et løft filmen fik af dolby 3D. knivskarpt billede, lækker lyd og en fantastisk dybde som jeg endnu ikke har set bedre. Dette var ikke sidste gang jeg tager turen til klovborg :)

biograf oplevelse (6/6)

filmisk oplevelse(4.5-5/6)
Gravatar

#306 Kermit 12 år siden

Så kan jeg vist godt glæde mig til på lørdag, hvor jeg skal se Prometheus for 2. gang.

Det er første gang jeg besøger Klovborg Kino og første gang jeg ser en film i Dolby 3D.
Gravatar

#307 Hr. Nielsen 12 år siden

SIR Ridley Scott (301) skrev:
Roger Ebert skal åbenbart ikke nyde noget af at tage fejl om nogle år.
Så du mener at han i virkeligheden finder den dårlig, men ikke tør indrømme det;) Du ved, alt kan misforstås og/eller tolkes anderledes an modtageren end afsenderen har tænkt det:-P
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#308 Troels 12 år siden

# 306

ja glæd dig :) det var også første gang jeg så dolby 3D, og det var virkelig positivt. Du får også set Traileren til Hobitten i 3D, som en lille bonus :)
Gravatar

#309 Kviesgaard 12 år siden

Nå så fik jeg endelig set giraffen. Kan så konstatere, at jeg hører til de skuffede. Jeg forstod ikke al postyret i sin tid, da den første trailer kom frem. Forsøgte ihærdigt at undgå de efterfølgende trailere, for ligesom at kunne blive overrasket af selve filmen.

Overrasket blev jeg da også, men ikke på den positive måde. Min oplevelse lige langt hen af vejen nok rimelig tæt op ad Twitters og Theriens, for lige at nævne et par stykker.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#310 Kermit 12 år siden

Fedt:)

Skriv ny kommentar: