Måske havde klimatopmødet haft et andet udfald, hvis FN’s høje herrer havde fremvist “The Road” for beslutningstagerne. For det er en verden, ingen kan have lyst til at opleve på andet end film. Samtidig efterlader den et herligt komplekst aftryk, der sætter spørgsmålstegn ved, om man kan overleve i en ond verden uden at gå på kompromis med de gode værdier. Det var vanskeligt, ja næsten umuligt, for sheriffen i “The Proposition”, og det er endnu mere vanskeligt for manden og hans søn på denne grusomt smukke vej.
Skriv ny kommentar:
#81 Nicki52 14 år siden
#82 lagoni 14 år siden
Angående slutningen (ved ikke om det er diskuteret tidligere i tråden):
#83 PredatorX 14 år siden
#84 wimmie 14 år siden
Man kan vel godt tolke det som om drengen er død, men det tror jeg nu ikke. Hvorfor skulle han møde en ny familie hvis han var død? Hvorfor ikke blive genforenet med sine forældre, hvis det er hans fortolkning af efterlivet - udover at det skal få publikum til at gætte?
#85 lagoni 14 år siden
Apropos hunden, hvordan kunne han så vide hvordan sådan en lød når den går rundt? Hvis han aldrig havde set en bille - der nok har større overlevelseschancer end en hund, virker dte ret usandsynligt at han har mødt en hund og jeg har svært ved at forestille mig at hans far har lært ham hvordan en hund der går på en metalluge lyder :) Men det var sikkert ønsketænkning - hvis man mener han dør til sidst, så giver det god mening at hunden var en ønskedrøm af hans.
Men igen, jeg synes den alt for perfekte timing er dårlig hvis han overlever, så prøver bare at redde den for mig :)
#86 Nicki52 14 år siden
Faren og hans søn havde sittet i skovbrynet kannibalen voldtage moren og hvordan de slæbte hende med sig. De begge to græder og de var også ved at løbe op.
Da børnene blev 20, døde faren af influenza, men der havde de lært at klare sig selv. Så de flytter fra huset da der ikke var sikker de mere.
#87 ks 14 år siden
Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde.
#88 Nicki52 14 år siden
Hvorfor, om jeg må spørge?
#89 wimmie 14 år siden
:-O
Wow....just...wow....
Tolkede du alt dét ud fra slutningen?
#90 evermind 14 år siden
Glæd dig til remaket af The Road, som han tager hul på lige efter The Shining. ;)