Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.
Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.
#151 filmz-Bruce 19 år siden
Jeg ønsker mig forresten en L.A. Confidential Ultimate Edition :)
#152 filt 19 år siden
#153 läkerol 19 år siden
#154 filmz-matt_bender 19 år siden
#155 JannikAnd 19 år siden
Læs albummet, så vil du vide det. Men fair nok, here you go:
#156 cyberzed 19 år siden
En ganske fed film med godt tempo...selvom jeg har lidt svært ved at have den stående som en film da jeg synes der mangler noget i den...det virker til at man skulle have læst tegneserien for at vide hvad her foregår. Synes det hele ser rigtig flot ud, og den bruger farverne i en ellers sort/hvid verden rigtig godt.
Jeg er også glad for at se lille Devon Aoki er ved at komme videre efter 2 fast 2 furious
#157 Collateral 19 år siden
Nød virkelig filemn hele vejen igennem og jeg elsker at det er ligesom om at den går lidt i ring, hvis i forstår...
#158 filmz-mr.mr. 19 år siden
#159 wiseguy 19 år siden
Rating 5/6
Er jeg den eneste husar, der lige pludselig har fået et andet syn på Carla Gugino? ;0)
#160 davenport 19 år siden
..Og så ser man hende rimelig frontal i Sin City, og jeg klappede i mine svedige fingre.. ;)
Hun er så smuk, den kvinde!