Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.

Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#151 filmz-Bruce 19 år siden

#149 Et fabelagtigt fromt ønske :)

Jeg ønsker mig forresten en L.A. Confidential Ultimate Edition :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#152 filt 19 år siden

#151, du er langt fra alene. :)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#153 läkerol 19 år siden

Nok en af de fedeste film jeg nogen sinde har set.. Damn.. :D
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
Gravatar

#154 filmz-matt_bender 19 år siden

Fantastisk film!!! Helt sikkert i blandt mine 10 største film-oplevelser nogensinde!!!

Der er dog én ting, som undrer mig lidt: Hvordan kan det være at Bruce Willis' karatér bliver løsladt, efter at han 8 år bag tremmer endelig tilstår (for det han dog ikke har gjort)?
That rug really tied the room together.
Gravatar

#155 JannikAnd 19 år siden

Læs albummet, så vil du vide det. Men fair nok, here you go:
De havde undladt at lave retsagsscenen i filmen. Men skulle mene, at Hartigan erklærer sig skyldig, Senator Roark tilgiver ham, og juryen finder Hartigan ude af stand til at over i spjældet. Desuden er sidder fam. Roark på al magt i (Ba)sin City, og de ønsker jo, at Hatigan fører dem til Nancy, så derfor får de ham løsladt.
Gravatar

#156 cyberzed 19 år siden

Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle forvente af filmen da jeg tog ind for at se den da jeg ikke har læst Sin City nogensinde.

En ganske fed film med godt tempo...selvom jeg har lidt svært ved at have den stående som en film da jeg synes der mangler noget i den...det virker til at man skulle have læst tegneserien for at vide hvad her foregår. Synes det hele ser rigtig flot ud, og den bruger farverne i en ellers sort/hvid verden rigtig godt.
Jeg er også glad for at se lille Devon Aoki er ved at komme videre efter 2 fast 2 furious
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#157 Collateral 19 år siden

Filmen er et mesterværk. Ikke bare bragende action, men også en masse fed dialogue og en god historie. Sin city er fantastisk.
Nød virkelig filemn hele vejen igennem og jeg elsker at det er ligesom om at den går lidt i ring, hvis i forstår...
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#158 filmz-mr.mr. 19 år siden

Læs serien, og gå så ind og se filmen. Filmen er fantastisk, men som med så meget andet er bøgerne meget bedre....
Gravatar

#159 wiseguy 19 år siden

Lækker film specielt "The Hard Goodbye"-delen.
Rating 5/6
Er jeg den eneste husar, der lige pludselig har fået et andet syn på Carla Gugino? ;0)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#160 davenport 19 år siden

Nej hende har jeg sku altid haft det samme syn på. Hun var med i Spin City, og jeg fik vand i knæene.
..Og så ser man hende rimelig frontal i Sin City, og jeg klappede i mine svedige fingre.. ;)
Hun er så smuk, den kvinde!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: