Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.
Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.
#161 ks 19 år siden
Filmen er meget ujævn. Det første større segment med Marv er hæsblæsende, og helt fra start er man fuldstændig fanget, men bagefter kommer "The Big Fat Kill", som også er godt, men langt fra besidder samme charme, adrenalin og forførelse som det første, og derfor kommer til at virke en smule tamt. Det altsammen slutter af med Bruce Willis' segment, som jeg faktisk synes er rigtig godt, og Jessica Alba, puha, ved slet ikke hvordan jeg skal beskrive den gudinde!
Filmen er visuelt forførende, der tager jeg sq hatten af, tror aldrig jeg har set noget så fantastisk gennemført, og hele den atmosfære den visuelle stil og de iskolde voiceovers bringer er simpelthen unik, og er en af de store grunde til, at man bliver draget ind i filmen. Men jeg synes også filmen til dels lider under at være opdelt i 3 korte film, det er en force at Marv's segment er så kort, at man ikke når at blive træt af stilen, men det er også ærgeligt, at de korte fortællinger ikke lader os dykke ordentligt ind i karakterne og blive personlig.
Men trods de små mangler, så var det fandme en god film! Visuelt forførende, hårdkogte historier og fabelagtigt skuespil over hele linjen gør Sin City til en rigtig god oplevelse! Nå ja, og et andet plus er naturligvis også damerne, tror aldrig jeg har set så mange smukke damer i en og samme film.
#162 cyberzed 19 år siden
#163 wiseguy 19 år siden
#164 filmz-Dennis 19 år siden
Endelig en film for rigtige drengerøve. Den trykker på alle "rovdyrsknapperne" og testosteronet flyder rundt i kroppen. Historien mangler dybde, men hvad gør det, når Marv siger "dames" og klasker folk ned som dominobrikker.
Filmen bliver løftet af den hårdkogte dialog, den super genneførte "noir" stil og en stjerne besætning uden sidestykke.
Man for helt lyst til at møde op på jobbet dagen efter i undertrøje og læderjakke / bukser. Marv er genneført cool.
#165 cyberzed 19 år siden
#166 filmz-Dennis 19 år siden
#167 cyberzed 19 år siden
#168 davenport 19 år siden
Jeg gyser ved tanken!
#169 filmz-Dennis 19 år siden
tro mig, jeg ville meget gerne se vores i det outfit. Hun har ben længere end Elle Mcpherson.
#170 filmz-bloodrayne 19 år siden