Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.

Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#171 cyberzed 19 år siden

#169 Har i nogen ledige stillinger :)
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#172 danschier.dk 19 år siden

Det følgende er uden for kontekst:

#169 Dennis, når jeg læser din profil og se listen med favoritfilm, føler jeg ikke længer skam over at jeg i lang tid overveje at sætte denne film på min favorit liste!!! ;-)
www.imdb.com/title/tt0337697/

Undskyld jeg kommer med indlægget her, men det skulle ud! ;-)
Gravatar

#173 filmz-ataris 19 år siden

#172 - Don't
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#174 JannikAnd 19 år siden

Ku' forestille mig, at Dennis' favoritliste skal tages med et gran salt.
Gravatar

#175 danschier.dk 19 år siden

Ku' forestille mig, at mit indlæg også skulle tages med et gran salt. ;-)
Gravatar

#176 JannikAnd 19 år siden

Det skulle mit også. :)
Gravatar

#177 Spanner 19 år siden

circlejerk
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#178 filmz-Dennis 19 år siden

tak for saltet gutter ;-)
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#179 the spirit 19 år siden

Morede mig godt under den første time, men begyndte så at kede mig lidt, da den bare forsætter derudad i samme voldlige spor, ved godt at det er en del af Sin City ideen,men kedeligt bliver det efter et stykke tid.
Vi sad samtidig og læste op fra tegneserierne og det var sgu det mest skægge ved det.
Homer Simpson: "To alcohol! The cause of- and solution to- all of life's problems"
Gravatar

#180 Tylerdurden 19 år siden

MIND-FUCKING-BLOWING!
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?

Skriv ny kommentar: