Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.
Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.
#171 cyberzed 19 år siden
#172 danschier.dk 19 år siden
#169 Dennis, når jeg læser din profil og se listen med favoritfilm, føler jeg ikke længer skam over at jeg i lang tid overveje at sætte denne film på min favorit liste!!! ;-)
www.imdb.com/title/tt0337697/
Undskyld jeg kommer med indlægget her, men det skulle ud! ;-)
#173 filmz-ataris 19 år siden
#174 JannikAnd 19 år siden
#175 danschier.dk 19 år siden
#176 JannikAnd 19 år siden
#177 Spanner 19 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#178 filmz-Dennis 19 år siden
#179 the spirit 19 år siden
Vi sad samtidig og læste op fra tegneserierne og det var sgu det mest skægge ved det.
#180 Tylerdurden 19 år siden