Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.
Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.
#181 lagoni 19 år siden
#182 elwood 19 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#183 filmz-jeknud1 19 år siden
Alt i alt fed og jeg er enig med anmelderen...
Desuden er det klasse at Frank Miller selv spiller med som præst...klasse...
#184 filmz-Kadann 19 år siden
Prøv lige at bruge spoilerfunktionen af hensyn til folk der ikke har set filmen.
#185 filmz-cluas 19 år siden
#186 filmz-tschonbeck 19 år siden
#187 filmz-tschonbeck 19 år siden
#188 Corgan 19 år siden
Hmm... jeg havde nok forventet lidt mere af denne film. Den er ganske vist flot... og karaktererne er seje.
Jeg synes bare at historierne er for tynde og karakterene for overfladiske.
3/6 herfra
#189 Bobby Singer 19 år siden
4/6
#190 filmz-fbarbes 19 år siden
Total mega fed film.. nemt at se Quinten Tarantino har været på banen igen, som er stort. Elsker hans film. Alle i filmen har fede roller og Marv er den sejeste. Skal ses af alle..:-)