Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.
Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.
#191 filmz-ataris 19 år siden
#192 Tylerdurden 19 år siden
#193 filmz-ataris 19 år siden
#194 Popeye 19 år siden
Selvom det er en filmatisering af en tegneserie, så er Marv næsten for meget. Og så er jeg fuldstændig fortabt i Beckys blå øjne....
Karakteren lander et sted mellem 4 og 5, men siden jeg ikke kan give halve kameraer, er jeg flink og runder op til 5.
#195 filmz-gofferoffer 19 år siden
#196 filmz-Kadann 19 år siden
#197 filmz-gofferoffer 19 år siden
Her er der et lille overblik over tidslinjen i Sin City. Hartigans afsnit foregår faktisk lang tid før Marvs afsnit. By the way, hvis du ikke vil have spoilers til den næste Sin City film, skal du ikke se for langt ned. Kun lige toppen af det hele :-)
http://surbrook.devermore.net/adaptionscomic/sinci...
#198 filmz-Kadann 19 år siden
#199 filmz-gofferoffer 19 år siden
#200 Popeye 19 år siden
Hvis Kevin er fuld optaget af Marv, er det fordi han har hørt hunden gø, hvorfor hører vi ikke det så ? Det må jo ske, lige efter Hartigan har skudt de to vagter.
Jeg så nu heller ikke Marv i scenen, hvor Hartigan løber gennem skoven, men jeg er nu heller ikke altid så opmærksom.