Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.

Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#201 filmz-gofferoffer 19 år siden

På en måde jo, tidsrammen er etableret i det øjeblik, Hartigan træder ind i baren, men jeg tror bare, Kevins cameo er det lille ekstra, og desuden er der noget komisk over, at han sidder og læser Biblen, når vi allerede ved, at han har ædt en masse mennesker.

Hvorvidt Marv er med i scenen ved farmen, kan kun afgøres på en måde: En ekstra tur i biografen! Så jeg vil med glæde se, om jeg kan finde Marv næste gang, jeg skal ind og se den (hvilket forhåbentlig ikke er om så lang tid) :-)
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#202 myggen 19 år siden

Nu lykkedes det også for mig at få set Sin City, og den var da ganske udmærket. 5/6.

Der er dog et par ting der undrer mig:
Hvorfor regner Hartigan med at han kan komme ud, hvis bare han erkender, at han har begået drabene? Og forklaringen i #155 holder imo ikke (og hvis det er forklaringen, er den sløj), hvorfra skulle han vide, at Roark ville 'få ondt af ham', for han har jo tydeligvis ikke regnet med, at det var et plot for at få ham til at lede TYB til Nancy.

Og i forlængelse heraf:
Hvorfra vidste Hartigan, hvor han Nancy boede? Sidst han snakkede med hende, var hun 12 år gammel, og hun bor næppe samme sted længere (ellers havde TYB vel også fundet hende for længst)

Men alt i alt en rigtig flot film, dog synes jeg ikke selve historien var særlig interessant, men filmen som helhed var alligevel ganske underholdende.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#203 myggen 19 år siden

Anyone?
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#204 Kiksmann 19 år siden

Den får fuld skrue herfra, syntes det er en genial film. Kan godt lide den mørke stemmening der lurer i filmen. Glæder mig til de andre kommer ^^
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#205 [email protected] 19 år siden

Dette er en super Nice Film med alt hvad der skal værer!!! Det er til et 4 tal men så er der også effekter Såsom White/Coler det er super fedt !!!!

6/6
Gravatar

#206 filmz-zaphyr 19 år siden

#196:
Jeg har nu set på DVD'en og kan ikke se det, kan du forklare nærmere hvor du mener Marv er??
Sorry, Quaid. Your whole life is just a dream.
Gravatar

#207 myggen 19 år siden

Og nu der er pustet liv i tråden igen, mangler jeg stadig 2 fornuftige svar på mine spørsmål i #202 :)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#208 filmz-sofus 18 år siden

(b)nu kommer toeren snart(B)

hvis nr. 2 bare er halvt så god som denne her, så er jeg helt solgt!

den skal da klart ha' top karakter!
Gravatar

#209 filt 18 år siden

#208, du behøver ikke spamme hver eneste anmeldelse! ;)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#210 myggen 18 år siden

Så vil jeg igen-igen bede om svar på mine spørgsmål i #202 :)
Kværulant extraordinaire

Skriv ny kommentar: