Star Wars er Star Wars, og uanset hvor mange kræfter George Lucas bruger på at maltraktere den oprindelige, klassiske trilogi, kan han ikke fravriste den dens titel som alle tiders største filmeventyr. Det er ærgerligt, at de oprindelige biografudgaver af filmene ikke medfølger (og de bliver næppe nogensinde udgivet i HD), men udgivelsen kompenserer for det minus med et væld af fremragende dokumentarer og slettede scener, som fans formentlig kan bruge ugevis på at nærstudere. Nå ja, de tre prequels medfølger også, og selvom de ikke når de gamle film til sokkeholderne, så er de ikke helt uden meritter. En mangelfuld, men uundværlig udgivelse.

Se også: Filmz TV ser stjerner – “Star Wars” anmeldes på Blu-ray!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 BN 13 år siden

kamikazedk (82) skrev:
I dont get it, får Episode 1 topkarakter eller hva?

Jeg er næppe den eneste der har givet en film 6/6 på den ene skala og 9/10 på den anden skala. Ligesom f.eks. Bruce bruger jeg 10/10 til at påpege (læs: forholde mig til) eventuelle småfejl eller nuancer.

kamikazedk (82) skrev:
Derudover forstår jeg ikke hvordan du kan være så blind overfor de mangler som Star Wars filmene har (på trods af, at jeg er kæmpe fan kan jeg godt se at filmene ikke er perfekte)?

Altså, først skal du nok lige gøre dig klart, at smag og behag-faktoren gør, at det den ene ikke kan lide eller synes mindre godt om, det kan den anden måske godt lide. Man må se i øjnene, at der ikke findes nogen universelle sandheder angående diverse kvaliteter eller mangel på samme i de seks Star Wars-film.

Men hvorom alting er: Hvis du havde fulgt bare lidt med i, hvad jeg har skrevet om Star Wars gennem tiden, ville du vide, at jeg har en del mindre anker mod episode 1, 4 og 6. Men disse svagheder er for små og ubetydelige til, at det påvirker helhedsbedømmelsen. Der er så mange gode ting der rigeligt kompensenserer for svaghederne. Og derfor fortjener filmene ovennævnte karakterer.

kamikazedk (82) skrev:
Og de tråde som Lucas har trukket fra de oprindelige til de nye film (C3-PO og R2-D2 deres historie bl.a.,) er da kun for at tilfredsstille totale fanboys, bare så de kan sidde i biffen og råbe til deres venner - "Kan i se, kan i se!?!?! Der er sammenhængen!!!", og ikke fordi det er en idé han oprindeligt har haft. Just saying:)

Lucas og tilfredsstille fans af filmene??? Det er da vist noget helt nyt! Han har gennem de sidste mange år tydeligt demonstreret, at han laver filmene præcist sådan som han selv ønsker, at de skal være - uden at tage hensyn til nogen som helst andre og deres meninger.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#92 Babo84 13 år siden

BN (91) skrev:
Men disse svagheder er for små og ubetydelige til, at det påvirker helhedsbedømmelsen. Der er så mange gode ting der rigeligt kompensenserer for svaghederne. Og derfor fortjener filmene ovennævnte karakterer.

Jeg har læst dine kritikpunkter i sin tid, men intet af det trækker ned, som du selv påpeger. Små svagheder kan sagtens hobbe sig op, og de må, alt andet lige, begynde at svække filmen og trække lidt ned. For man kan spørge sig selv: Hvornår skal svaghederne så have en konsekvens?

BN (91) skrev:
uden at tage hensyn til nogen som helst andre og deres meninger

Det er jeg nu sikker på, at INGEN i hollywood kan prale af. En film produktion består altså af mange folk på settet med ideer, især store film, og alle har noget at sige, alle har noget at tilføje. Jeg tror det er sværere at lave film, end man umiddelbart går og tror. Film er et teamwork, der består af mange "processer". Og man tager altid "hensyn" til nogen. Ellers laver man ikke kommercielle film, som skal ses af folk... hvis man ikke vil tage hensyn, så skal man lave homevideo.
Gravatar

#93 BN 13 år siden

Babo84 (92) skrev:
Hvornår skal svaghederne så have en konsekvens?

For mit vedkommende: Når der er for mange af dem, og når de ikke totalt overskygges af helheden og andre store kvaliteter.

Babo84 (92) skrev:
Det er jeg nu sikker på, at INGEN i hollywood kan prale af. En film produktion består altså af mange folk på settet med ideer, især store film, og alle har noget at sige, alle har noget at tilføje. Jeg tror det er sværere at lave film, end man umiddelbart går og tror. Film er et teamwork, der består af mange "processer". Og man tager altid "hensyn" til nogen. Ellers laver man ikke kommercielle film, som skal ses af folk... hvis man ikke vil tage hensyn, så skal man lave homevideo.

Jeg talte ikke om filmens bagmænd, men om fans eller almindelige filmnørder som dig og mig. Husk sammenhængen, før du kommenterer.

Hvis Lucas var meget opsat på at behage folk, er det da underligt, at han har truffet de valg, han har, altså angående ændringer i den gamle trilogi og historien og stilen i de tre prequels.
Gravatar

#94 Babo84 13 år siden

BN (93) skrev:
For mit vedkommende: Når der er for mange af dem, og når de ikke totalt overskygges af helheden og andre store kvaliteter.

Men havde du ikke ca. 10 punkter? :)

BN (93) skrev:
Jeg talte ikke om filmens bagmænd, men om fans eller almindelige filmnørder som dig og mig.

Ja okay...
Gravatar

#95 BN 13 år siden

Babo84 (94) skrev:
Men havde du ikke ca. 10 punkter? :)

Det kan jeg ikke huske, men under alle omstændigheder er det bagateller - d.v.s. det er ikke ting der ødelægger min oplevelse af filmene.
Gravatar

#96 Babo84 13 år siden

BN (95) skrev:
d.v.s. det er ikke ting der ødelægger min oplevelse af filmene.

Det er også fino. Bare du erkender, at QOS stinker og det ikke er en perfekt efterfølger :)
Gravatar

#97 BN 13 år siden

#96:

Jeg erkender hermed, at Quantum of Solace og de tre Star Wars prequels stinker, og at jeg hele tiden har taget fejl og undladt at se kendsgerningerne i øjnene.

Jeg har ikke modtaget betaling for at sige dette, og jeg er ikke blevet presset af andre til at sige dette, endsige slået eller truet på livet. Det er helt og holdent min egen personlige mening, som skyldes, at flertallet er ufejlbarligt og altid har ret.

Død over Jar Jar!
Gravatar

#98 LukasAgerskov 13 år siden

Ends the discussion i guess. der bliver aldrig enighed...

move along... move along...
Gravatar

#99 MOVIE1000 13 år siden

Fik lige genset Episode II og jeg må altså ændre min karakter fra 2/6 til 5/6

Relax Its a joke ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#100 Reborn Sith 13 år siden

BN, dig gad jeg godt at se Star Wars sammen med.
It's all good man. Saul Goodman

Skriv ny kommentar: