Star Wars er Star Wars, og uanset hvor mange kræfter George Lucas bruger på at maltraktere den oprindelige, klassiske trilogi, kan han ikke fravriste den dens titel som alle tiders største filmeventyr. Det er ærgerligt, at de oprindelige biografudgaver af filmene ikke medfølger (og de bliver næppe nogensinde udgivet i HD), men udgivelsen kompenserer for det minus med et væld af fremragende dokumentarer og slettede scener, som fans formentlig kan bruge ugevis på at nærstudere. Nå ja, de tre prequels medfølger også, og selvom de ikke når de gamle film til sokkeholderne, så er de ikke helt uden meritter. En mangelfuld, men uundværlig udgivelse.

Se også: Filmz TV ser stjerner – “Star Wars” anmeldes på Blu-ray!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 PredatorX 13 år siden

BN (97) skrev:
#96:

Jeg erkender hermed, at Quantum of Solace og de tre Star Wars prequels stinker, og at jeg hele tiden har taget fejl og undladt at se kendsgerningerne i øjnene.

Jeg har ikke modtaget betaling for at sige dette, og jeg er ikke blevet presset af andre til at sige dette, endsige slået eller truet på livet. Det er helt og holdent min egen personlige mening, som skyldes, at flertallet er ufejlbarligt og altid har ret.

Død over Jar Jar!

Ahh ja, se dét kan jeg forholde mig til :)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#102 Babo84 13 år siden

BN er mest fornuftig, når han er ironisk :) og jeg godt ikke se film med ham, men drikke en snaps :)
Gravatar

#103 BN 13 år siden

Reborn Sith (100) skrev:
BN, dig gad jeg godt at se Star Wars sammen med.

:-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#104 Therien 13 år siden

10/10 til Ep I og II skurre godt nok i øjnene.. Seriøst, så sidder man og "hujer" sammen med Anakin, syntes han er sej og så videre når han laver ansigter i N-1eren?!

Really?!

Ep 1 3/10
Ep 2 3/10
Ep 3 7/10
Ep 4 10/10
Ep 5 10/10
Ep 6 10/10

Gravatar

#105 Lord Beef Jerky 13 år siden

#104 Episode 1 har Darth Maul! Episode 2 har monstre fra Starcraft! Giv lige Episode 1 en karakter mere end Episode 2, det skurrer i mine øjne, det der! =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#106 Therien 13 år siden

Ep 2 har Dooku, en ny type lyssværd, Mace Windu, Slave One og de der seismiske bomber der bliver smidt efter Kenobi.. :D

10/10 betyder "så tæt på perfekt man overhovedet kan komme" .. Ikke "Der en masse ævl, men det gode udligner det" .. Man krummer ikke tær eller laver skærrende grimasser i en 10/10 film..
Gravatar

#107 BN 13 år siden

Therien (106) skrev:

10/10 betyder "så tæt på perfekt man overhovedet kan komme" .. Ikke "Der en masse ævl, men det gode udligner det" .. Man krummer ikke tær eller laver skærrende grimasser i en 10/10 film..

Hvis det er mig du henviser til, så har du helt ret:

Jeg krummer ikke tæer eller laver grimasser til episode 1 og 2 eller nogensomhelst af de seks Star Wars-film. I øvrigt hælder jeg til 9/10 for episode 1's vedkommende (omend kun hvis jeg med vold og magt SKAL være kritisk og lede efter svagheder).

Jeg synes ikke, "der [er] en masse ævl" i nogen af filmene. Jeg synes, der er et par unødvendige småting i episode 1, men må erkende, at de fungerer, set i forhold til Star Wars-sagaens univers og dens generelle stil og tone.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#108 Lord Beef Jerky 13 år siden

#106 Dooku er fjollet. Hans lyssværd ser fjollet ud. Mace Windu er ekstremt fjollet. Slave One er et fint gensyn dog, og de seismiske bomber har en epic lyd, men scenen er godt nok blottet for stemning. Ingen af de ting kommer i nærheden af Darth Maul!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#109 Slettet Bruger [2164196818] 13 år siden

Præcis udformningen på deres lyssværd kan jeg godt lide. Det er også sådan noget man kan finde i Expanded Universe, hvor deres lyssværd er meget mere personlige, end blot et "arbejdsredskab", hvilket fint understøtter dendér filosofiske tilgang, der er til at være Jedi eller Sith.
Gravatar

#110 Lord Beef Jerky 13 år siden

#109 Jamen ideen med at lyssværd er personlige, har skam altid været der. Men Dookus bøjede lyssværd virker meget fjollet på mig. Hvis han var lidt mere feminin i det, og generelt set en joke i Star Wars, havde det måske passet lidt bedre. =)

Skriv ny kommentar: