Star Wars er Star Wars, og uanset hvor mange kræfter George Lucas bruger på at maltraktere den oprindelige, klassiske trilogi, kan han ikke fravriste den dens titel som alle tiders største filmeventyr. Det er ærgerligt, at de oprindelige biografudgaver af filmene ikke medfølger (og de bliver næppe nogensinde udgivet i HD), men udgivelsen kompenserer for det minus med et væld af fremragende dokumentarer og slettede scener, som fans formentlig kan bruge ugevis på at nærstudere. Nå ja, de tre prequels medfølger også, og selvom de ikke når de gamle film til sokkeholderne, så er de ikke helt uden meritter. En mangelfuld, men uundværlig udgivelse.

Se også: Filmz TV ser stjerner – “Star Wars” anmeldes på Blu-ray!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 LukasAgerskov 13 år siden

BN (79) skrev:
Forklaring udbedes - ikke en forklaring på, hvorfor du ikke kan lide filmen, men på hvorfor man mister sin troværdighed fuldstændigt, fordi man tilkendegiver sin ærlige mening om en film.

Misforstå mig endelig ikke, ikke troværdighed som dig som person. men dine i forvejen betvivlsomme karakterer af de nye star wars film, kombineret med din endnu mere tvivlsomme karakter af QOS. Du har bare smidt chancen væk for at overbevise mig om din evne til at se hvad der gør en god film. Vi er blot nu så uenige at jeg ikke tror på du kan overbevise mig om at dine star wars PT karakterer er korrekte... :)

... se det lidt som hvis jeg begyndte at sige at American pie 5 er verdens bedste film. så ville du da heller tro på jeg kunne have ret i at alle de nye star wars film fortjener 0/10 stjerne vel? :)
Gravatar

#82 Lawman. 13 år siden

BN (19) skrev:
hver film for sig:

Star Wars Episode I - 9/10
Star Wars Episode II - 10/10
Star Wars Episode III - 10/10
Star Wars Episode IV - 9/10
Star Wars Episode V - 10/10
Star Wars Episode VI - 9/10

sagaen samlet set: 10/10

BN (46) skrev:

The Phantom Menace - 6/6
Attack of the Clones - 6/6
Revenge of the Sith - 6/6

... for MIT vedkommende. ;-)

I dont get it, får Episode 1 topkarakter eller hva?

Derudover forstår jeg ikke hvordan du kan være så blind overfor de mangler som Star Wars filmene har (på trods af, at jeg er kæmpe fan kan jeg godt se at filmene ikke er perfekte)?

Og de tråde som Lucas har trukket fra de oprindelige til de nye film (C3-PO og R2-D2 deres historie bl.a.,) er da kun for at tilfredsstille totale fanboys, bare så de kan sidde i biffen og råbe til deres venner - "Kan i se, kan i se!?!?! Der er sammenhængen!!!", og ikke fordi det er en idé han oprindeligt har haft. Just saying:)
Gravatar

#83 Highland Park 13 år siden

utyske (76) skrev:
Giv Star Wars til Michael Bay. Vi får næsten ligeså dårlige præstationer ud af skuespillerne, men i det mindste vil effekterne være top notch. :)
He, ja han kan snildt strikke en syvende film sammen ved hjælp af genbrugte klip fra "Armageddon" og "Transformers: Dark of the Moon". :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#84 Slettet Bruger [2164196818] 13 år siden

Highland Park (83) skrev:
He, ja han kan snildt strikke en syvende film sammen ved hjælp af genbrugte klip fra "Armageddon" og "Transformers: Dark of the Moon". :)

Og bare tænk på kvaliteten af eksplosionerne..!
Gravatar

#85 PredatorX 13 år siden

Patriarch (55) skrev:
Når ret skal være ret, så synes jeg Anakin fungerede 'ok' som karakter i Ep 3. I hvert fald ser han knap så emo ud som i Ep. 2 og man tror på at han kan noget.

Nogle af de ting der irriterer mig ved de gamle er når der vises total mangel på smag/dømmekraft. Jeg nævner i flæng:
- Anakin er også C3POs far?!?
- R2D2 er Anakins personlige robot... *suk*
- Sideous mister al værdighed i 3'eren og virker som en senil gammel heks til tider - en mandlig version af den (bevidst karikeret) heks i Drag me to Hell.
- Dyr der prutter - hø hø
- Boba Fett og hans far *suk* skal fremhæves
- Luke får hugget hånden af... derfor SKAL Anakin også have hugget hånden af - fedt ikke?
osv osv...

Alt for mange forsøg på at binde filmene sammen på gumpetung vis samt åndssvage og meningsløse begivenheder.

Kunne ikke være mere enig!!!

Nogle flere tanker:

-Hvorfor skal Anakin spilles af verdens dårligste barneskuespiller? Og hvorfor efterfølges han af en næsten lige så elendig tennage skuespiller? Hvorfor kunne man ikke have mødt ham som ung voksen, så vi undgik hele den farce med at se ham som en lille uduelig møgunge.

-Hvorfor dør Darth Maul så tidligt? Kunne man ikke have brugt ham som main villain i alle tre film? Evt afsluttet med en kamp mellem ham og Anakin (som burde have været Darth Vader i HELE tredje film). Darth Maul er det eneste fede ved Phantom Menace (og musikken).

-Hvorfor gøre universet mindre ved at alle nærmest kender hinanden? Der er lidt for mange tilfældigheder på spil til min smag. Istedet for at gøre universet større, gør Lucas det mindre i de tre prequels film. Og hvad sker der for de der teddybjørns dyr i arenaen i Attack of the Clones? Kunne man ikke have haft nogle Rancors på spil istedet?!?

-Boba Fett totalt misbrugt. Enten brug ham eller lad være. Hvorfor fanden skal vi møde hans far!?!? Ingen kender Boba Fetts alder. Han kunne da snildt have været en ung bountyhunter i prequels filmene.

-Til Lucas: Bare fordi en karakter siger det, er det ikke nødvendigvis sandt. Når man nævner Anakins super reflekser i Phantom Menace, havde det været rart om der lå noget belæg for dette udsagn.

Der er SÅ mange ting ved de tre film der er 100% utilfredsstillende. Sørgeligt :/ Det her er nogle film jeg gerne så rebootet! Eller lave en ny prequel trilogi, der HELT ser bort fra dette elendige eksperiment.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#86 Highland Park 13 år siden

utyske (84) skrev:
Og bare tænk på kvaliteten af eksplosionerne..!
Awesome!

Men jeg frygter, at Bay ville tildele Jar Jar Binks rollen som nosse- og pruttehumorens ambassadør.
Gravatar

#87 Slettet Bruger [2164196818] 13 år siden

Highland Park (86) skrev:
Awesome!

Men jeg frygter, at Bay ville tildele Jar Jar Binks rollen som nosse- og pruttehumorens ambassadør.

Jeg tror muligvis at Jar Jar med et sæt store, blanke nosser, ville hæve serien til et helt nyt niveau.
Gravatar

#88 Babo84 13 år siden

BN (80) skrev:
Så det må vist være top

Er topkarakter ikke enten 6/6 eller 10/10. 5 er højt, men ikke TOP...
Gravatar

#89 Babo84 13 år siden

LukasAgerskov (81) skrev:
Vi er blot nu så uenige at jeg ikke tror på du kan overbevise mig om at dine star wars PT karakterer er korrekte... :)

Det er vel heller ikke hans opgave, er det?
Gravatar

#90 Highland Park 13 år siden

utyske (87) skrev:
Jeg tror muligvis at Jar Jar med et sæt store, blanke nosser, ville hæve serien til et helt nyt niveau.
Hmm...
http://www.dropclaw.com/jarballs/

Skriv ny kommentar: