Star Wars er Star Wars, og uanset hvor mange kræfter George Lucas bruger på at maltraktere den oprindelige, klassiske trilogi, kan han ikke fravriste den dens titel som alle tiders største filmeventyr. Det er ærgerligt, at de oprindelige biografudgaver af filmene ikke medfølger (og de bliver næppe nogensinde udgivet i HD), men udgivelsen kompenserer for det minus med et væld af fremragende dokumentarer og slettede scener, som fans formentlig kan bruge ugevis på at nærstudere. Nå ja, de tre prequels medfølger også, og selvom de ikke når de gamle film til sokkeholderne, så er de ikke helt uden meritter. En mangelfuld, men uundværlig udgivelse.
Se også: Filmz TV ser stjerner – “Star Wars” anmeldes på Blu-ray!
#111 Therien 13 år siden
Du var inspirationen til mit oprindelige indlæg, men det var ikke for at lange ud efter dig personligt, bare generelt folk der giver (Specielt) Ep I 10/10 (Eller 9/10) - det er ekstremt, fascinerende og foruroligende på samme tid :)
Det er alt omkring Dooku der er vildt fjollet, så han bliver nød til at reagere på fjollede ting, tale med fjollede personer og træffe fjollede beslutninger.. Sværdet er "bøjet" da det er designet med henblik på form II. Når der er info som det der bakker designet op, så holder det i min bog.. Du nailer dog mine tanke om Slave One/seismisk bombe sekvensen, præist hvad jeg tænkte..
Men men, har et kort i ærmet:
Ep I havde vildt meget med Jar Jar, Ep II havde knap så meget..
#112 BN 13 år siden
Tjah, jeg finder det også "ekstremt, fascinerende og foruroligende på samme tid", at nogle f.eks. elsker Inglourious Basterds og There Will Be Blood, samt Lars von Triers film ... eller vent lidt ... det er forresten bare DERES filmsmag. ;-)
#113 MMB 13 år siden
Lad nu vær med at sige, at du ikke kan lide There Will Be Blood... :P
#114 BN 13 år siden
En flot skuespilpræstation af DDL, men en uinteressant historie med et ensidigt/ensformigt fokus, et frygteligt soundtrack og et par plotmæssige overspringshandlinger tilsidst, hvilket gør slutningen noget forhastet.
Jeg er heller ikke til den slags kolde og kyniske historier, hvor der konstant er fokus på et psykisk forstyrret, dumt svin, uden der er en anden normal, relativt sympatisk person, som man kan forholde sig til som et modstykke til det dumme svin. I 'There Will Be Blood' er det bare endnu en utiltalende, fanatisk type, der er modstander eller modspiller til DDL's karakter.
5/10 herfra
P.S Rent teknisk er filmen upåklagelig, lige bortset fra valget af under/overlægningsmusik. Men indholdet er bare ikke godt nok.
#115 Kruse 13 år siden
Jeg kan ikke sige så meget andet end DYBT UENIG!!! :)
#116 BN 13 år siden
#117 Babo84 13 år siden
Det passer så ikke, at der ingen gode eller normale personer er i filmen TWBB. Drengen f.eks, som senere netop trodser sin far og går sin egen vej. Og hvad så, hvis der nu ikke havde været gode personer? Alt handler ikke kun om godt og ondt på hver deres side. Og så forstår jeg ikke helt du finder historien tynd, men sådan er der så meget. Den berører da en del ting, herunder religion, magt, etc etc.
The Killer Inside Me vil jeg mene tegner et helt andet portræt af sin hovedrolle, end det du ser i TWBB.
#118 BN 13 år siden
... hvilket heller ikke er det jeg siger. Jeg har netop henvist til DjBeau's anmeldelse (af 'The Killer Inside Me'), som svarer 99,9 procent til mine egne indvendinger mod 'There Will Be Blood':
"Bevares, der er da flere sympatiske og nogenlunde interessante karakterer, men disse optræder så sjældent, at de aldrig bliver andet end forbigående indslag."
Hans rolle er ikke særlig stor. Faktisk er han på et tidspunkt helt ude af historien, for så at dukke op henimod slutningen i filmen. Og vi følger ham ihvertfald ikke som en hovedperson eller identifikationsfigur - nej, de to modstandere er to usympatiske, grådige fyre, nemlig Daniel Plainview og Eli Sunday, hvoraf førstnævnte er i fokus næsten hele tiden.
Øhhh? "Godt og ondt på hver sin side"? Hvad var det lige jeg skrev? Jo, jeg skrev:
"uden der er en anden normal, relativt sympatisk person".
Jeg taler med andre ord ikke om rendyrket godhed kontra rendyrket ondskab, men efterlyser en almindelig, fejlbarlig og blot relativt sympatisk person.
Ja, den skildrer mennesker når de er værst (og inkluderer typisk religiøst hykleri og kommercielt betonet magtbegær), men den fokuserer udelukkende på et dumt svin og følger hele tiden HAM. Og det finder jeg ensidigt og ensformigt, ja, faktisk enormt anstrengende og jævnt kedeligt i længden.
Problemet med de to film er principielt det samme. Principielt. Det har ikke noget at gøre med detaljerne, men med filmenes FOKUS.
#119 Therien 13 år siden
Mmhmm, men sommetider render man bare på nogen med en smag så usædvanlig, man bare bliver nød til at stoppe og sige: "WHAT THE FUCK?!" .. Du må jo støde på den slags konstant!? :D
Ham [url= har også en smag!
#120 bhs 13 år siden
Mon ikke, at BN tænker det samme om din smag eller er pænt ligeglad. Respektere dog, at manden har en anden smag end jer andre, i det mindste argumentere han da for det, i modsætning til mange af jer.