Star Wars er Star Wars, og uanset hvor mange kræfter George Lucas bruger på at maltraktere den oprindelige, klassiske trilogi, kan han ikke fravriste den dens titel som alle tiders største filmeventyr. Det er ærgerligt, at de oprindelige biografudgaver af filmene ikke medfølger (og de bliver næppe nogensinde udgivet i HD), men udgivelsen kompenserer for det minus med et væld af fremragende dokumentarer og slettede scener, som fans formentlig kan bruge ugevis på at nærstudere. Nå ja, de tre prequels medfølger også, og selvom de ikke når de gamle film til sokkeholderne, så er de ikke helt uden meritter. En mangelfuld, men uundværlig udgivelse.
Se også: Filmz TV ser stjerner – “Star Wars” anmeldes på Blu-ray!
#131 Lord Beef Jerky 13 år siden
#132 Djarnis 13 år siden
Hvis ikke der er uenigheder, så kan debatten hurtig blive en anelse tam. Når nu hver sin lejr fører konstruktiv og saglig argumentation, så kan jeg ikke se, hvor du vil hen?
#133 Therien 13 år siden
Der mangler et eller andet i det billede.. Hvis hver 4. filmbuff ville rate Ep I 8/10 eller højere, så burde der være flere her?
Ebert gav Knowing 4/4.. Cornelius erkender trods alt der er svage øjeblikke ;-)
hahaha godt du griner! Så fangede du tonen ;-)
BN jeg er misundelig på dig, jeg ville ønske jeg kunne give begge to 10/10 - jeg mener det. Starwars og George Lucas har givet mig nogle af de bedste oplevelser i mit liv, ikke bare inden for film men generelt. Derfor føltes Jar Jar Binks som et spark i skridtet, flyvende R2 som et slag i leveren, romancen som at få trukket tænder ud, misbruget af Jango som afbrudt samleje og Jake Lloyd som en koloskopi. Jeg kan simpelthen ikke klare at GL gik så meget amok for at trække børn til, og hårdt var det at være vidne til hans totale mangel på instruktion eller evnen til at gøre det. Jeg har et hav af teorier om hvorfor det gik som det gik med de prequels og det ligger nu som en stor sort sky over prequel delen af "mit" Starwars - og så lavede "de" Indy 4.. Jeg følte mig pisset på, derfor mister Ep I og Ep II (Indy 4 mister 2) en stjerne mere end alle andre film ville ha gjort, det er unfair af helved til - i know, men jeg er/var såret.. At der ikke syntes at være en eneste sprække i din "starwars rustning" er mildt sagt underligt, og når du argumentere sådan om Blood bliver det også vildt mystisk - hvorfor kan du ikke set det?!?!?!?!?!? LOL
#134 Lord Beef Jerky 13 år siden
#135 Therien 13 år siden
Enig med dig i onde Jar Jar Binks, børnene må ha været skuffet...
"Dex" ja det var sgu et trainwreck og hvad med mysteriet om Sifo-Dyas? Den eneste måde man kan få det mysterie opklaret er på internettet.. Jeg tror ikke jeg kan finde noget i Ep II der stikker duellen og Maul.. Men det er først til sidst i filmen, dvs. man lige har udholdt 2 timer i selvskab med Binks og en Jake Lloyd på slap line - tortur.. Så hellere blive kedet i søvn af et latterligt mysterie og en uinspirerende romance - det sluttede da i det mindste med et lille knald :D
#136 Therien 13 år siden
Tak - så slap jeg for det.
#137 Djarnis 13 år siden
Din ophøjede og nærmest guddommelige vurdering af de tre prequels er ret usædvanlig, da du i bund og grund er den eneste herinde med den holdning. Din sammenligning med IMDB holder ikke helt vand.
Jeg hyler med i "ganske usædvanlig-koret."
#138 Lord Beef Jerky 13 år siden
#139 Therien 13 år siden
Jeg kan love dig for at jeg vakler.. Jeg overvejer om jeg ville sælge hele Ep II og podrace scenen for "duellen" og alle scener med Maul >.<
#140 Babo84 13 år siden
Ja okay. For mig er det underordnet hvordan "fordelingen" er. Hvis filmen følger en skiderik og fokus er på ham og intentionen er den, ja så er det bare sådan det er.