Star Wars er Star Wars, og uanset hvor mange kræfter George Lucas bruger på at maltraktere den oprindelige, klassiske trilogi, kan han ikke fravriste den dens titel som alle tiders største filmeventyr. Det er ærgerligt, at de oprindelige biografudgaver af filmene ikke medfølger (og de bliver næppe nogensinde udgivet i HD), men udgivelsen kompenserer for det minus med et væld af fremragende dokumentarer og slettede scener, som fans formentlig kan bruge ugevis på at nærstudere. Nå ja, de tre prequels medfølger også, og selvom de ikke når de gamle film til sokkeholderne, så er de ikke helt uden meritter. En mangelfuld, men uundværlig udgivelse.

Se også: Filmz TV ser stjerner – “Star Wars” anmeldes på Blu-ray!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#151 Babo84 13 år siden

BN (150) skrev:
ikke kan bruges som en pejling om disse films kvaliteter

Ihvertfald ikke når du giver QOS en 10er :)
Gravatar

#152 The Insider 13 år siden

#150, med al respekt for dine synspunkter, BN - jeg er hamrende uenig med dig omkring de tre prequels, og jeg ved, at det er lige så nyttesløs at diskutere dem med dig, som det er at prøve at finde to udgange i en blindgyde. Til gengæld har jeg større forståelse for din mening omkring Episode I-III, end jeg har for definitionen af "Transformers" som de sidste 30 års bedste blockbuster - derfor konstaterede jeg det, med et implicit glimt i øjet ;-)

#149, nope - check it out: http://www.scope.dk/film/4931-transformers

"...underholdning af så høj klasse, at vi skal hele vejen tilbage til Steven Speilbergs 'Nærkontakt af Tredje Grad' for at finde en tilsvarende blockbuster."

Som jeg har skrevet andetsteds på forumet, så betyder det jo egentlig, at hr. Høeg synes bedre om "Transformers" end: "The Empire Strikes Back", "Raiders of the Lost Ark", "The Matrix", "Ringenes herre 1-3", "Alien", "Aliens", "Terminator 1-2", "Back to the Future", "Die Hard" og TALLØSE andre blockbusters siden 1977, som jeg nok vil mene i hvert fald er en snert bedre end "Transformers" :-) Men hey... 40 procent af IMDb's brugere vil give den 9 eller 10, så måske er det bare mig... ;-) (det' gas, BN, du kan tage det!) I øvrigt mærkeligt overhovedet at sætte en film som "Transformers" i bås med "Close Encounters" - de kunne næsten ikke være mere forskellige...
War. War never changes.
Gravatar

#153 Babo84 13 år siden

BN's synspunkter er squ altid god underholdning og jeg er squ også indimellem enig og vi deler da også enkelte eller 5 favoritter :) Når det så er sagt, så tager jeg generelt set dommene ikke så alvorligt, men det bunder også i, at når jeg er uenig med bn, ja så er jeg satme UENIG :)

Insider

Wooosahh må jeg vist sige.. Transformers er da så absolut hjernelam, dog fin underholdning den første, men kan da overhovedet ikke måle sig med de rigtige blockbusters.. Men mon ikke der findes en unknown DC-cut der på mirakelløs vis kan helbrede den oprindelige version, og dermed gøre den til en klassiker.
Gravatar

#154 The Insider 13 år siden

#153, jeg tror faktisk, at der gemmer sig en hæderlig 4-stjernet film i filmens magre krop, hvis man altså fjernede 3-4 unødvendige subplots!
War. War never changes.
Gravatar

#155 BN 13 år siden

Babo84 (153) skrev:
BN's synspunkter er squ altid god underholdning

Hmm ... en lidt pudsig måde at anskue andres meninger på. 'Dine synspunkter er god underholdning' ... hvad skriver du så næste gang? 'Lad dog barnet ...'??

Babo84 (153) skrev:
det bunder også i, at når jeg er uenig med bn, ja så er jeg satme UENIG :)

The feeling is mutual! ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#156 Bobby Singer 13 år siden

BN (155) skrev:
The feeling is mutual! ;-)

Fight! Fight! Fight! Fight!

;)
Idjit
Gravatar

#157 Babo84 13 år siden

BN

ok, så er du kedelig underholdning ;)
Gravatar

#158 BN 13 år siden

Babo84 (157) skrev:
BN

ok, så er du kedelig underholdning ;)

Sikken lettelse ........ Hmmmm ....
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#159 Kruse 13 år siden

The Insider (154) skrev:
#153, jeg tror faktisk, at der gemmer sig en hæderlig 4-stjernet film i filmens magre krop, hvis man altså fjernede 3-4 unødvendige subplots!

Og hvis man fjernede al dialog! Samt al den elendige humor! Og skar minimum en 1½ time af filmen, og så begynder det at ligne noget :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#160 The Insider 13 år siden

#159, I'd buy that for a dollar!
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: